عضو کمیسیون کشاورزی مجلس:

مشکلی در تأمین مایحتاج ضروری ماه رمضان وجود ندارد/ عرضه سبد کالایی به اقشار آسیب‌پذیر

رحمت‌الله نوروزی گفت: با توجه به وعده‌های مسئولین در ماه مبارک رمضان بابت تأمین کالاهای اساسی با مشکلی مواجه نخواهیم شد و جای نگرانی نیست.

رحمت‌الله نوروزی، عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، با بیان اینکه دغدغه تأمین کالاهای اساسی در ماه مبارک رمضان و ایام نوروز که میزان تقاضا افزایش می‌یابد بیشتر می‌شود، افزود: دستگاه‌های نظارتی باید تدابیر لازم را انجام دهند و هر دو وزارتخانه جهاد کشاورزی و صنعت، معدن و تجارت بتوانند از نوسان قیمت‌ها جلوگیری کرده و آرامش را در بازار حاکم نمایند.

نماینده مردم علی‌آباد کتول اظهار داشت: با اختصاص بخشی از وظایف وزارت صنعت به وزارت جهاد کشاورزی و اجرای کامل طرح انتزاع امید است تمامی وظایف با همکاری دوجانبه به درستی مدیریت و اجرایی شود.

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس تصریح کرد: دستگاه‌های نظارتی باید با نظارت دقیق از حضور برخی احتکارکنندگان کالا در بازار جلوگیری کنند چرا که برخی سودجویان به بهانه ماه رمضان قیمت‌ها را چندین برابر افزایش می‌دهند.

وی افزود: در تأمین گوشت مرغ تدابیری در نظر گرفته شده که انشا‌الله با مشکلی مواجه نخواهیم بود.

نوروزی گفت: با کنترل قیمت‌ها هیچ گونه افزایش قیمت کاذبی نخواهیم داشت و باید از اقشار آسیب‌پذیر جامعه با ارائه یارانه نقدی و یا یارانه کالایی حمایت کنیم.

** ضرورت عرضه سبد کالا به اقشار ضعیف

در همین خصوص، سیدراضی نوری، عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، افزود: در عرضه سبد کالایی باید نیازهای اساسی خانوارها گنجانده شود و متناسب با آن برنامه‌ریزی شود.

وی تصریح کرد: با تعریفی از خط فقر، باید اقشار نیازمند را شناسایی کرد و سبد کالایی را به آنان اختصاص داد.

نوری افزود: در عرضه سبد کالایی بهتر است از کوپن و کارت اعتباری برای دریات اقلام استفاده شود تا مردم در صورت نیاز مراجعه کنند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار