رییس مرکز مدیریت بیماری های واگیر تشريح كرد:

آخرين وضعيت بيماري "كرونا ويروس" در كشور

رییس مرکز مدیریت بیماری های واگیر وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از شناسايي 3 مورد مشكوك به كرونا ويروس در استان كرمان خبر داد.

به گزارش گروه علمي،‌ پزشكي باشگاه خبرنگاران به نقل از وبدا، ضمن اعلام اين خبر گفت: از  3نفر موارد مشكوك به كرونا ويروس 1 مورد ابتلا به اين بيماري قطعي است و 2 مورد ديگر آزمايشاتشان در حال بررسي است.

وي با بيان اين كه حال عمومی این افراد خوب است، افزود: این سه نفر با فردي كه هفته گذشته بر اثر ابتلا به كرونا ويروس فوت كرده بود، در تماس بودند كه اولين مورد پرستار ICU و 2 مورد ديگر یک نفر پزشک معالج و نفر سوم داماد فرد فوت شده است.

دکتر گویا با اشاره به اين كه اين بيماري مي تواند از فرد بیمار در بعضي موارد باعث انتقال به ديگران بخصوص كادر درماني شود افزود: اين موارد بخصوص هنگامي رخ مي دهد كه هنوز ابتلا به بيماري قطعي نبوده و كادر درماني نكات حفاظت از خود را رعايت نمي كنند.

وی در ادامه علائم بيماري كرونا ويروس را مشكلات تنفسي شديد و عوارض گوارشي بيان كرد و گفت: اين بيماري در ادامه ممكن است باعث نارسايي در كليه و كبد و ساير دستگاه هاي حياتي فرد مبتلا شود.

دکتر گویا تاكيد كرد: در موارد خفیف بیماری توصیه می شود بیمار در منزل تحت مراقبت قرار گرفته و وظيفه مراقبت از بيمار در منزل فقط بر عهده يك فرد باشد و ساير افراد خانواده به منظور جلوگيري از ابتلا به بيماري بايد از شخص بيمار دور باشند.

رئیس مرکز مدیریت بیماری های واگیر وزارت بهداشت از رسانه ها خواست با فرهنگ سازي و آموزش در پيشگيري از اين بيماري به وزارت بهداشت كمك كنند.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار