فردا؛ آغاز نشست کارشناسی ایران و 1+5

پرس تی وی روز سه شنبه اعلام کرد ایران و شش قدرت جهانی دور جدید مذاکرات هسته ای را در سطح کارشناسان از چهارشنبه در وین، پایتخت اتریش برگزار خواهند کرد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران،  حمید بعیدی نژاد، مذاکره کننده هسته ای ایران، در مصاحبه با پرس تی وی خاطرنشان کرد کارشناسان ایران و پنج عضو دائم شورای امنیت سازمان ملل از جمله آمریکا،چین، روسیه، فرانسه و انگلیس، به علاوه آلمان، دور جدید مذاکرات هسته ای را چهارم و پنجم ژوئن برگزار خواهند کرد.

بعیدی نژاد، مدیرکل بین المللی و سیاسی وزارت امور خارجه، ریاست گروه کارشناسان ایران را بر عهده دارد و استفان کلمنت از مشاوران کاترین اشتون، رئیس سیاست خارجی اتحادیه اروپا، نمایندگی گروه پنج به علاوه یک را به عهده خواهد گرفت.

این نشست بر روی جزئیات توافق جامع احتمالی در خصوص برنامه هسته ای تهران و در آستانه نشست هسته ای در سطح بالاتر که قرار است شانزدهم ژوئن در وین برگزار شود کار خواهد کرد.

ایران و شش قدرت جهانی، امسال چندین دور مذاکره هسته ای را برگزار کردند. آخرین دور از این مذاکرات شانزدهم مه به پایان رسید.

تهران می گوید حق دارد برنامه هسته ای خود را تحت مقررات پیمان منع گسترش سلاح های هسته ای ادامه دهد و فعالیت های هسته ای اش تنها در جهت مصارف صلح آمیز صورت می پذیرد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار