مقام سابق آمریکایی :

جنایات جنگی "بوش" در 8 سال ریاست جمهوری در آمریکا

ریچارد کلارک در سخنانی اظهار داشت : جورج بوش در سالهای ریاست جمهوری خود مرتکب انواع جنایات جنگی شده است.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگارانبه نقل از صدای روسیه ؛ کلارک ، مقام سابق آمریکایی در بخش امنیت ، حفاظت های زیرساختی و مبارزه باتروریسم که در رسانه های آمریکایی به "سزار مبارزه علیه تروریسم " شهرت دارد ، در گفتگو با برنامه مستقل تلویزیونی با نام "دموکراسی اکنون" تصریح کرد : اینکه افراد را به منظور تخلفات و جنایاتی که انجام داده اند در دادگاه بین المللی لاهه احضار کنیم ،‌ امری غیرطبیعی نیست ، بخصوص افرادی که در زمان ریاست جمهوری یا نخست وزیری خود در کشورها در زمان قبل مرتکب تخلف یا جنایت شده اند . 

وی اظهار داشت : در این رابطه باید به یکی از مواردی که در گذشته رخ داده ، اشاره کرد . از جمله آنها جنایاتی که " جورج بوش " در سالهای 2001 تا 2009 در مقام رییس جمهوری آمریکا در دیگر کشورها انجام داده است . 

برخی کارشناسان معتقدند اقدامات و کشتارهای آمریکا در استفاده از هواپیماهای بدون سرنشین آمریکایی به منظور مبارزه علیه تروریسم در خارج از مرزهای ایالات متحده می باشد .

در این باره کلاک معتقد است : بی شک این برنامه ناکارآمد و غیرمفید بوده چرا که چنین سیاستی موجب تلفات گسترده در میان غیرنظامیان گردیده است . 

از دیدگاه "سزار مبارزه با تروریسم" ، این برنامه ( استفاده از هواپیماهای بدون سرنشین برای مبارزه علیه تروریسم ) از کنترل مسئولین و عاملین آن خارج شده است . بر اساس گزارشات رسانه های خبری حملات این هواپیماها تاکنون جان 3 هزار شهروند از جمله دهها پاکستانی ، یمنی و سومالیایی را گرفته است . 

گفتنی است "ریچارد کلارک "‌در سال 2003 به دلیل اعتراض به تصمیم دولت بوش برای حمله نظامی به خاک عراق از سمت خود بعنوان " مشاور ویژه رییس جمهوری ایالات متحده " استعفا داد .



انتهای پیام /
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار