معرفی 32 تیم حاضر در جام‌جهانی/14

پرواز خروسهای آبی در ارتفاع پست+تصاویر

فوتبال فرانسه مانند مکاتب دیگر فوتبال در جهان افت و خیز زیادی داشته اما کارشناسان همچنان به خروس‌های دشان بدبین هستند.

به گزارش مجله شبانه باشگاه خبرنگاران، بازهم مستطیل سبز چشم‌ میلیون‌ها نفر را در سراسر دنیا به سوی خود معطوف کرده و علاقه مندان به فوتبال در انتظار جادوی توپ گرد در سرزمین قهوه و کشور صادرکننده فوتبالیست هستند.

بیستمین دوره جام جهانی فوتبال از 12 ژوئن 2014 (22 خرداد 93) در برزیل آغاز خواهد شد و 32 تیم راه یافته به این تورنمنت بسیار مهم، برگی دیگر از تاریخ پرماجرا و پرهیجان فوتبال را خواهند نوشت.

فرانسه  (France)

سرمربی: دیدیه دشان

کاپیتان: هوگو لوریس

ستاره: فرانک ریبری

رنکینگ در فیفا: 16

حضور در جام جهانی: 13 بار

بهترین عنوان: قهرمانی در 1998

بیشترین بازی ملی:لیلیان تورام (142)

بهترین گلزن ملی: تیری هانری (51)

شعار تیم در جام جهانی: غیرممکن کلمه فرانسوی نیست

هم‌گروه‌های فرانسه در جام جهانی برزیل: سوئیس، هندوراس و اکوادور در گروه E


آشنایی کلی با کشور فرانسه
کلمه فرانسه برگرفته شده از کلمه لاتینی با همین عنوان به معنای کشور فرانک‌ها است. البته یکی از تاریخ‌شناسان اهل جمهوری چک ادعا دارد که نام فرانسه برگرفته از یکی از پادشاهان قدیمی ژرمن است که قلمرو آن تا استراسبورگ و بلژیک گسترده شده بود.
پرواز خروس‌های آبی در ارتفاع پست + تصاویرفرانسه یکی از کشورهای واقع شده در اروپای غربی است و به خاطر ظاهر جغرافیایی این کشور فرانسه را کشور شش ضلعی هم می‌نامند (لقب l’Hexagone (معنی: شش‌ضلعی)). این کشور بزرگترین کشور اروپای غربی و سومین کشور بزرگ در کل قاره اروپا محسوب می‌شود. جمعیت فرانسه چیزی در حدود 70 میلیون نفر است که باعث شده تا این کشور دومین کشور پرجمعیت اروپا به حساب آید. فرانسه چهارمین کشور دارنده میراث جهانی یونسکو در جهان است که به همین دلیل سالانه در حدود 83 میلیون توریست جذب این کشور می‌شوند.

*اقتصاد فرانسه
فرانسه یکی از کشورهای مهم و تأثیرگذار جهان است و از نظر ذخایر هسته‌ای رتبه سوم را در اختیار دارد. این کشور یکی از کشورهای توسعه یافته و دارای اقتصاد قدرتمند است. فرانسه از نظر اقتصادی دارای پنجمین اقتصاد بزرگ جهان است و در زمینه استانداردهای بین‌المللی می‌توان فرانسه را از کشورهای پیشرو دانست. این کشور از کشورهای موسس سازمان ملل متحد بوده و یکی از پنج عضو دائم شورای امنیت سازمان ملل نیز به حساب می‌آید. فرانسه از نظر برابری قدرت خرید دارای رتبه هفتم جهانی است.

*تاریخ فرانسه
بر اساس قدیمی‌ترین مدارکی که از این کشور به دست آمده قدیمی‌ترین گروه انسانی در این کشور در حدود یک میلیون و 800 هزار سال پیش در این منطقه زندگی می‌کردند و به صورت زندگی عشایری و شکار روزگار می‌گذراندند. در فرانسه غارهای زیادی وجود دارد که بر روی تعدادی از آنها نشانه‌هایی از دوره‌های پارینه‌سنگی دیده می‌شود. بعد از پایان آخرین عصر یخبندان هوای این منطقه عادی شد و این کشور از حدود 7 هزار سال قبل به دوران نوسنگی وارد گشت.

*جغرافیای فرانسه
فرانسه از شمال و شمال غربی دارای مرزهای مشترکی با بلژیک، لوکزامبورگ، آلمان، سوئیس، ایتالیا، موناکو، اسپانیا و آندورا است. مساحت این کشور در حدود 547 هزار و 30 کیلومتر مربع است. این کشور دارای جاذبه‌های طبیعی بسیاری همچون جاذبه‌های ساحلی، مناظر کوهستانی و جنگل‌های زیبا است.

پرواز خروس‌های آبی در ارتفاع پست + تصاویر

*سیاست فرانسه
فرانسه دارای حکومت متمرکز نیمه‌ریاستی است. قانون اساسی فعلی این کشور بر اساس رفراندومی در سال 1958 تأیید و اجرایی شد. رئیس‌جمهور در فرانسه هر 5 سال با رأی مستقیم مردم انتخاب می‌گردد و ریاست اجرایی کشور را بر عهده می‌گیرد. مجلس فرانسه هم از دو قسمت تشکیل شده. یکی شورای ملی و دیگری سنا. قدرت قانون‌گذاری سنا محدود است و در صورت ایجاد شدن مشکل بین شورای ملی و سنا حرف مورد تأیید نهایی را شورای ملی خواهد زد.

*فوتبال فرانسه
تیم ملی فوتبال فرانسه از تیم‌های عنوان‌دار جهان به حساب می‌آید. این تیم در سال‌های 1984 و 2000 قهرمان یورو شده و در سال 1998 هم در حالی که خود میزبانی جام جهانی را بر عهده داشت قهرمانی این مسابقات را به دست‌آورد. فرانسه اما در جام جهانی 2006 هم نایب‌قهرمان این بازی‌ها شد.  تیم ملی فوتبال فرانسه اولین بازی رسمی خودش را در سال 1904 با تساوی 3 - 3 مقابل بلژیک به پایان رساند اما بهترین برد فرانسه را می‌توان پیروزی 10 بر صفر مقابل تیم ملی آذربایجان در سال 1995 دانست و همچنین بدترین شکست این کشور باخت 17 بر یک مقابل دانمارک در سال 1908 بوده است. از رقبای سنتی تیم ملی فرانسه را می توان تیم های بلژیک ، برزیل ، انگلیس و آلمان را نام برد.

پرواز خروس‌های آبی در ارتفاع پست + تصاویر
میشل پلاتینی، زین الدین زیدان و تیری هانری سه ستاره تاریخ فوتبال فرانسه

فرانسه یکی از کشورهای صاحب سبک و مکتب در فوتبال اروپا و دنیا است. فوتبال این کشور بر اساس آکادمی و مدارس علمی تشکیل شده و در دنیا بازیکنان و مربیان خوبی از فرانسه فعالیت می‌کنند. فرانسه چهار بار به فینال جام جهانی رسیده که یکبار به مقام قهرمانی رسیده است.باشگاه‌های معتبری مثل لیون، رن، مارسی، پاری سن ژرمن و ... در سطح دنیا فعالیت می‌کنند که از اعتبار خوبی برخوردارند.فوتبال فرانسه بر اساس تکنیک است و همیشه در جام جهانی مدعی بوده است. 

سال طلایی 1998
چشمگیرترین حضور فرانسه در جام جهانی به 1998 بر می گردد که در خود فرانسه برگزار شد، همان جام جهانی 98 معروف که با درخشان ترین حضور تیم ملی ایران در جام جهانی هم مصادف شد. در این دوره فرانسه با دانمارک، آفریقای جنوبی و عربستان هم گروه شد و به عنوان تیم اول صعود کرد، در بازی یک شانزدهم پارگوئه را یک بر صفر شکست داد، در یک هشتم در ضربات پنالتی ایتالیا را حذف کرد. در نیمه نهایی شگفتی رقابتها یعنی کرواسی را دو بر یک روانه دیدار رده بندی کرد و خود برای اولین بار در تاریخ حضورش در جام جهانی به فینال راه یافت.
در فینال برزیل قدرتمند را پیش روی خود دید که با ستاره هایی چون رونالدو و روبرتو کارلوس در جام جهانی یکه تازی می کردند. اما فرانسه با درخشش زین الدین زیدان توانست این بازی را هم 3 بر صفر ببرد و صاحب بالاترین و تکرارنشدنی ترین مقام تاریخ فوتبال خود شود.

پرواز خروس‌های آبی در ارتفاع پست + تصاویر
آیا دیدیه دشان می تواند پس از یک قهرمانی به عنوان بازیکن در قامت سرمربی نیز قهرمان جهان شود؟

بعد از درخشش در جام جهانی 98 فرانسه هرگز نتوانست آن جذبه و آن مقام را تکرار کند و حضور ناموفقش در 2002 که حتی بدون زدن یک گل از مسابقات حذف شد هواداران این تیم را کاملا نا امید کرد.

صعود به جام جهانی 2014
تیم ملی فرانسه با وجود برخوداری از ستارگان بزرگی همچون فرانک ریبری، کریم بنزما، سمیر نصری و … در مقدماتی جام جهانی به خاطر هم گروهی با رقیب قدرتمند خود اسپانیا نتوانست به عنوان تیم اول و مستقیم صعود کند و با کسب 17 امتیاز در رده دوم گروه، به پلی آف صعود کرد.

پرواز خروس‌های آبی در ارتفاع پست + تصاویر
فرانک ریبری (Franck Ribery) - هافبک باشگاه بایرن مونیخ و نامزد توپ طلای 2013 در فصل گذشته نتایج فوق العاده ای با بایرن مونیخ کسب کرد. هرچند گفته می شود شاید به خاطر مصدومیت به جام جهانی نرسد!

در پلی آف مقابل اوکراین حاضر شد و در بازی رفت مقابل حریف قدرتمندش ناباورانه 2 بر صفر تن به شکست داد اما در بازی برگشت توانست 3 بر صفر پیروز شده و در مجموع 3 بر 2 از سد اوکراین گذشته و راهی برزیل شود.

پیش بینی حضور در جام جهانی 2014 برزیل
فرانسه اگرچه بازی های چندان راضی کننده ای در مقدماتی و پلی آف از خود نشان نداد ولی با توجه به هم گروهی های نه چندان قوی خود در گروه E جام جهانی یعنی سوئیس، اکوادور، و هندوراس به نظر نمی رسد برای صعود به مرحله بعد مشکل چندانی داشته باشد.

پرواز خروس‌های آبی در ارتفاع پست + تصاویر
ترکیب احتمالی فرانسه در جام جهانی

در صورت اول شدن با تیم دوم گروه F (گروه ایران) برخورد خواهد کرد، یعنی اگر ایران بتواند به عنوان تیم دوم از گروه خود صعود کند و فرانسه در گروه خود اول شود شاهد مسابقه تیم ملی کشورمان برابر تیم ملی فرانسه در ورزشگاه ملی مانه گارینشا خواهیم بود.
فرانسه در صورت دوم شدن هم با تیم اول گروه F که احتمالا آرژانتین خواهد بود مواجه می شود.

فهرست بازیکنان تیم ملی فوتبال فرانسه در جام جهانی 2014 برزیل

پرواز خروس‌های آبی در ارتفاع پست + تصاویر

دروازه بان: هوگو لوریس (تاتنهام)، استیو مانداندا ( المپیک مارسی)، میکل لاندرئو (بوردو)

مدافعان: رافائل واران ( رئال مادرید)، ممدو ساخو (لیورپول)، متئو دبوچی (نیوکاسل)، لورنت کوشینلی (آرسنال)، لوکاس دین (پاریسن ژرمن)، الاکوئیم مانگالا (پورتو)، باکاری سانیا ( آرسنال)، پاتریس اورا (منچستر یونایتد)

هافبک ها: بلیز ماتوئیدی ( پاریسن ژرمن)، ریو ماووبا (لیل)، موسا سیسوکو (نیوکاسل)، پل پوگبا (یوونتوس)، یوهان کابای (پاریسن ژرمن)، کلمنت گرنیه (لیون)، متئو والبوئنا (المپیک مارسی)

مهاجمان: آنتون گریزمان (رئال سوسیداد)، اولیویر ژیرو (آرسنال)، کریم بنزما (رئال مادرید)، فرانک ریبری (بایرن مونیخ)، لوئیک رمی (نیوکاسل)

ذخیره ها: استفان روفیه (سنت اتین)، لوک پرین (سنت اتین)، بنوت تریمولیانز (بوردو)، مورگان شیندرلین (ساتهمپتون)، رمی کابلا (مون پلیه)، ماکسیم گونالنز (لیون)، آلکساندر لاکازت ( لیون)

پرواز خروس‌های آبی در ارتفاع پست + تصاویر
لباس تیم ملی فرانسه در جام جهانی برزیل


برنامه بازیهای فرانسه در گروه C جام جهانی 2014 برزیل

یکشنبه 25 خرداد 93 (15 ژوئن):

فرانسه - هندوراس (پورتو آلگره - ورزشگاه بیرا ریو) :: (ساعت 23:30) ::

جمعه 30 خرداد (20 ژوئن):

فرانسه - سوئیس (سالوادور - ورزشگاه فونته نووا) :: (ساعت 23:30) ::

پنجشنبه 5 تیر 93 (26 ژوئن):

اکوادور - فرانسه (ریودوژانیرو - ورزشگاه ماراکانا) :: (ساعت 00:30 بامداد) ::
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار