اولاند در مورد جریمه بانک فرانسوی بخاطر نقض تحریم‌های ایران با اوباما گفتگو می‌کند

رئیس‌جمهوری فرانسه در مورد بانک بی‌ان‌پی با باراک اوباما گفت‌وگو می‌کند.

به گزارش  سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فرانسه،  دیپلمات‌هایی در پاریس اعلام کردند موضوع جریمه بانک بی‌ان‌پی آن کشور که متهم به نقض تحریم‌های آمریکا علیه ایران، سودان و کوبا است، در دیدار روز پنج‌شنبه فرانسوا اولاند با باراک اوباما مطرح خواهد شد.
 
باراک اوباما در پی دیدار تازه خود از اروپا، برای شرکت در مراسم نبرد نرماندی و نیز دیدار با همتای فرانسوی خود به آن کشور می‌رود.
 
فرانسوا اولاند این موضوع را در دیدار شام روز پنج‌شنبه، یک روز پیش از مراسم، با اوباما مطرح می‌کند.
 
این تازه‌ترین گزارش در مورد جریمه ۱۰ میلیارد دلاری بانک بی‌ان‌پی پاریبا و حواشی آن پس از آن منتشر می‌شود که لوران فابیوس، وزیر خارجه فرانسه،  روز سه‌شنبه ۱۳ خرداد به طور علنی در این مورد موضع گرفت و در گفت‌وگویی تلویزیونی به انتقاد از این تصمیم ایالات متحده پرداخت.
 
بانک بی‌ان‌پی ‌پاریبا که بزرگ‌ترین بانک فرانسوی محسوب می‌شود متهم به نقض تحریم‌های آمریکا علیه کشورهای ایران، سودان و کوبا است.
 
لوران فابیوس می‌گوید اگر بانک خطایی کرده، طبیعی است که جریمه شود، ولی جریمه باید
متناسب و معقول باشد.

 
وزیر خارجه فرانسه گفته پاریس از این بانک دفاع خواهد کرد و تاکید کرده است که این موضوع مشکل بسیار بسیار بزرگی به وجود آورده است.
 
وزیر اقتصاد فرانسه نیز در مصاحبه‌ای با روزنامه اقتصادی لز‌اِکو دفاع از این بانک را دفاع از یک بانک که اعتراف به چیزی سزاوار سرزنش کرده نه، بلکه حمایت از ثبات ساز و کار اقتصادی فرانسه عنوان کرده است.
 
روزنامه نیویورک‌تایمز روز سه‌شنبه از قول منابعی مطلع نوشته بود که رئیس این بانک در جریان این دیدارها هشدار داده است که چنین جریمه سنگینی نه تنها بانک بی‌ان‌پی پاریبا را متاثر از خود می‌کند بلکه بر اقتصاد جهانی هم تاثیر خواهد گذاشت.
 


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار