سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس:

پرونده "3 هزار دانشجوی بورسیه" قابل اغماض نیست/ ضرورت روشن شدن ابهامات در این زمینه

با توجه به اینکه اعطای بورس تحصیل از جمله پر اهمیت ترین اتفاقات در دوران تحصیل هر دانشجویی به حساب می آید، نمی توان با بی عدالتی و اعمال رابطه این حق را از کسی سلب نمود.

عبدالوحید فیاضی سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات در گفتگو با خبرنگار دانشگاهی باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: اگر چه اعطای بورس ضوابط و شرایط خاص خود را دارد اما شاهد هستیم این حق را از برخی افراد بی دلیل سلب و به برخی افراد که شایسته بورس نیستند، تعلق گرفته است و این مصداق بی عدالتی در حوزه آموزش عالی است.

وی گفت: مقرر بود، براساس تصمیم کمیسیون آموزش و تحقیقات وزارت علوم در این زمینه اطلاع رسانی کند و آنچه از دید مجلس مبهم است را روشن سازد که البته هنوز هیچ گزارشی در این زمینه به کمیسیون ارسال نشده است.

وی با بیان اینکه مهلت 2 هفته ای وزارت علوم برای پاسخ در خصوص ابهامات پرونده سه هزار دانشجوی بورسیه پایان یافته است، خاطر نشان کرد: این پرونده برای کمیسیون پر اهمیت است و نمی‌توان بی تفاوت از  کنار آن عبور کرد زیرا در این پرونده برخی ادعای تضییع حقوق خود را دارند  لذا با توجه به مراجعات فراوان در این خصوص به کمیسیون باید هر چه سریعتر با پیگیری جدی وزارت علوم تکلیف بورسیه این افراد روشن شود.

وی تصریح کرد: اگر با بررسی این پرونده روشن شود، تخلفی در خصوص اعطای بورس صورت گرفته است باید با متخلفین به شدت برخورد شود تا شاهد موارد مشابه در این حوزه نداشته باشیم.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار