"برمه" مهره‌ی کلیدی ژرمن‌ها در جام 1990

آخرین گل قهرمانی ژرمن‌ها در ایتالیا را "آندریاس برمه" مدافع چپ پای آلمانی‌ها به تور دروازه "گوییگوچه آس" سنگربان پنالتی گیر آرژانتین زد.

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران، آندریاس برمه مدافع چپ پای آلمانی‌ها آخرین گل قهرمانی را وارد دروازه "گوییگوچه آس" سنگربان پنالتی گیر آرژانتین زد. دروازه بانی که در جام جهانی 1990 ایتالیا یک تنه در برابر مهاجمان دنیا ایستاد و حتی در بازی رده بندی چند پنالتی از آلدوسرنا و دونادونی را گرفته بود ولی برمه توپ را به کنج دروازه‌اش فرستاد تا 24 سال انتظار آلمانی‌ها را برآورده کند.

او متولد 9 نوامبر 1960 در هامبورگ است که با پیراهن "کایزر سلاوترن"  به فوتبال آلمان معرفی شد. هرچند که قبل از آن عضو تیم "سارا بروکن" بود.

برمه بعد از جام جهانی 1990 در ایتالیا و تیم اینتر به همراه کیلزمن و ماتئوس فصل جدیدی را در این باشگاه رقم زد.

بازی در "زاراکوسا" انتخاب درستی نبود و او دوباره در پایان فوتبالش به آلمان و تیم "کایزرسلاوترن" بازگشت و با فوتبال وداع کرد.

عضویت در تیم زیر 21 ساله‌های آلمان آندریاس را آماده حضور در تیم بزرگسالان کرد، بکم بایر سر مربی وقت آن تیم سمت چپ زمین را به او سپرد. او درتیم‌های اونترهاخیم، اشتودکار، کایزر سلاوترن سرمربیگری کرده ولی مانند بسیاری از بازیکنان هم ردیفش نتوانسته درخشش دوران بازی را در فوتبال تکرار کند.

برمه معتقد بود پای راستش دقیق تر و پای چپش قدرتمند تر بود و شاید به همین دلیل در دقیقه 85 بازی فیلنال جام جهانی 1990 ایتالیا با پای راست به توپ ضربه زد.

10 سال عضویت در تیم ملی یک قهرمانی جهان و دو نایب قهرمانی را برایش به ارمغانن آورد که دومین نایب قهرمانی مربوط به رقابت‌های یورو 1992 بود.

آندریاس برمه معتقد بود تیم ایران در رقابت‌های جام جهانی 2014 در گروه آسانی قرار ندارد و کلید موفقیت تیم‌ها را بازی برابر نیجریه می‌داند که اگر به سلامت از آن خارج شویم، معادلات این گروه را برهم خواهیم‌ زد.

انتهای پیام/
برچسب ها: برمه ، آلمان ، فوتبال
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار