لقدس العربی:

اسرائیل از حمايت آمريکا ازدولت وحدت ملی فلسطين به خشم آمده است

روزنامه القدس العربیدر گزارشی نوشت که رژیم صهیونیستی ، از تصمیم آمریکا، برای بر ادامه حمایت مالی و تعامل با دولت توافق ملی فلسطین، خشمگین شد و ابراز ناامیدی کرد.

به گزارش  سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران؛ روزنامه القدس العربی چاپ لندن در گزارشی به قلم اشرف الهور از غزه نوشت: آمریکا، اعلام کرد قصد دارد با دولت جدید فلسطین تعامل کند و به کمک های خود به تشکیلات خودگردان ادامه می‌دهد اما سیاست های دولت جدید فلسطین را زیر نظر دارد و بر اساس اقداماتش، روی آن قضاوت می‌کند.

بعد از مراسم تحلیف دولت توافق فلسطین، "جان کری"، وزیر امور خارجه آمریکا، در تماس تلفنی با "بنیامین نتانیاهو"، نخست وزیر اسراییل، موضع کشورش را به وی ابلاغ و به نتانیاهو تاکید کرد "محمود عباس" گفته است، دولت جدید فلسطین تکنوکرات و به شرطهای کمیته چهارجانبه بین المللی پایبند است.

یک منبع اسرائیلی با ابراز ناامیدی عمیق از موضع دولت آمریکا گفت، واشنگتن می‌تواند با تشویق محمود عباس به پایان دادن به توافق با حماس، و بازگشت به مذاکرات صلح با اسراییل، تلاش ها برای رسیدن به صلح را به سمت جلو ببرد.

گزارش ها در اسرائیل حاکی از آن است، آمریکا با این اقدام خواست، اسرائیل را مجازات کند، زیرا باعث شکست مذاکرات موسوم به صلح شده بود.

سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در این خصوص گفت، دولت اوباما، از نزدیک فعالیت های دولت فلسطین را پیگیری خواهد کرد تا مطمئن شود این دولت به کلیاتی که محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان اعلام کرده، پایبند است.

در کرانه باختری نیز، "نبیل ابوردینه"، سخنگوی رسمی تشکیلات خودگردان، این تصمیم آمریکا را تعاملی مهم ذکر کرد.

به گفته وی، اقدام آمریکا به کابینه اسرائیل و جامعه جهانی پیام می‌دهد که موضع فلسطین تماما به مشروعیت و قانون بین المللی همسو است. اسراییل باید بفهمد که جهان تغییر کرده و برای ایجاد فضایی مناسب به منظور حفظ آنچه از روند صلح باقی مانده است، از اقدامات خود دست بردارد.

منابع فلسطینی، پیش بینی کرده بودند در سایه تعامل جامعه جهانی، دولت آمریکا و اتحادیه اروپا با دولت توافق ملی، اسرائیل از تصمیم های خود عقب نشینی کند.

محمود عباس، به اسرائیل هشدار داده بود هرگونه اقدامی که به منافع مردم فلسطین خدشه وارد کند، بدون پاسخ نخواهد ماند. وی گفته بود: ما به ایجاد تنش تمایل نداریم اما در مقابل مجازات های جمعی، بیکار نخواهیم نشست و از همه ابزارهای سیاسی، قانونی و دیپلماتیک استفاده خواهیم کرد.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار