وزیر بهداشت در پیامی به مناسبت سالگرد ارتحال امام(ره):

تلاش برای جلب رضایت مردم با تآسی از سیره اخلاقی امام خمینی(ره)

وزیر بهداشت گفت: من و همکارانم تجدید عهد با رهبر فقید انقلاب اسلامی را در رعایت اخلاق، تلاش برای حل مشکلات در عرصه بهداشت، درمان و جلب رضایت مردم می دانیم.

به گزارش گروه علمي،‌ پزشكي باشگاه خبرنگاران به نقل از وبدا،دکتر سید حسن هاشمی، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در پیامی بیست و پنجمین سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) را تسلیت گفت.

متن پیام به شرح زیر است:

 

تجدید عهد با امام خمینی(ره)

 25 سال از ارتحال بنیان‌گذار جمهوری اسلامی ایران می‌گذرد؛ مردی که در عین صميميت، ساده زيستي، و مردم‌داری، رهبری عالم، مجتهدی اعلم، سیاستمداری عارف، فیلسوفی متخلق و شاعری دلسوخته بود و دین را به عنوان راهی برای زندگی همراه با عزت و احترام در عصر حاضر، معرفی کرد. از این رو نکوداشت نام و یاد او، به معناي ارج نهادن به عقلانیت، دین مداری و حقیقت طلبی است.

اما مقدم بر همه مقام‌ها و جایگاهی که داشت و دارد، امام خمینی انسانی اهل تقوا بود؛ برای خدا کار می‌کرد و خدا را ناظر بر اعمال، رفتار، گفتار و اندیشه می‌دانست. به همین دلیل حتی در سخت‌ترین شرایط که بر اساس معیارهای عادی زندگی، ترس و اضطراب بر انسان مستولی می‌شود، ایشان را بسیار آرام می‌دیدیم و این آرامش در چهره، بیان و رفتار او حاکم بود.

نکته بارز دیگر در زندگی امام، داشتن برنامه و نظم بود. از زندگی فردی و شخصی تا رهبری بزرگ‌ترین انقلاب عصر حاضر. معروف است که در نجف، طلاب با آمد و رفت ایشان ساعت‌های‌شان را تنظیم می‌کردند و این روش تا پایان زندگی ادامه داشت و نزدیکان امام بارها آن را بیان کرده‌اند.

و نکته آخری که لازم می‌دانم در این فرصت به آن اشاره کنم این که امام همواره دغدغه مردم را داشت و در کمتر دیدار و صحبتی به کار برای مردم توصیه نمی‌کرد.

اگر ما بتوانیم تنها درصدی از این رفتار و منش را در زندگی خود جاری کنیم، وضعیت مناسبات اجتماعی، فعالیت‌های خرد و کلان و در یک کلام، آن چه در کشور رخ می‌دهد چه در داخل و چه در تعاملات خارجی به نحو چشمگیری بهبود می‌یابد.

شعار نمی‌دهم، به این موضوع اعتقاد دارم که اگر بتوانیم این گونه زندگی کنیم، عطر اخلاق در خانه‌ها و کوچه‎های این مرز و بوم می‌پیچد و زندگی در پناه اخلاق یعنی زندگی سالم؛ زندگی دور از دغدغه و استرس و همراه با آرامش. چنین شرایطی بستر را برای پیشرفت و بالندگی جامعه در همه ابعاد مهیا می‌سازد.

به همین دلیل، من و همکارانم تجدید عهد با رهبر فقید انقلاب اسلامی را در این گونه عمل کردن می‌دانیم؛ رعایت اخلاق، دوری از هیاهو و تلاش و کار بیشتر و مؤثرتر برای مردم و رسیدگی به مشکلات آنها در عرصه بهداشت، درمان و آموزش پزشکی؛ و در این مسیر آن چه می‌خواهیم، ابتدا خشنودی خداوند و سپس رضایت مردم است؛ که به یقین شادی روح بلند معلم بزرگ انقلاب اسلامی را در پی خواهد داشت و چه چیز بهتر و شیرین‌تر از این.   


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.