با صدور بیانیه‌ای؛

واشنگتن از السيسی خواست اصلاحات و تغییراتی در زمينه حقوق بشر در مصر اجرا کند

دولت آمریکا روز چهارشنبه از السیسی خواست برای بهبود وضعیت حقوق بشر در مصر اصلاحاتی ایجاد کند.

به گزارش  سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فرانسه ،دولت آمریکا روز چهارشنبه با تاکید بر این که بی صبرانه منتظر است با دولت جدید مصر به ریاست جمهوری عبدالفتاح السیسی همکاری کند، از وی خواست برای بهبود وضعیت حقوق بشر در مصر اصلاحاتی ایجاد کند.

کاخ سفید روز چهارشنبه با انتشار بیانیه ای اعلام کرد "باراک اوباما" رئیس جمهور آمریکا ظرف روزهای آینده با عبدالفتاح السیسی فرمانده پیشین نیروهای مسلح مصر که در انتخابات ریاست جمهوری اخیر این کشور به پیروزی رسید، گفتگو خواهد کرد.

در بیانیه کاخ سفید آمده است واشنگتن بی صبرانه منتظر است با دولت عبدالفتاح السیسی همکاری کند تا مشارکت راهبردی آمریکا و مصر تقویت و منافع مشترک دو کشور تامین شود.

عبدالفتاح السیسی که در حقیقت از یازده ماه پیش با سرنگونی محمد مرسی از مقام ریاست جمهوری مصر، اداره امور کشور را در دست دارد، روز سه شنبه با کسب نود و شش و نه دهم درصد آرا، رسما به عنوان ریاست جمهوری مصر دست یافت.

دولت آمریکا از توصیف سرنگونی دولت محمد مرسی به عنوان یک کودتا به شدت خودداری کرده است چرا که اگر این کار را می کرد، دولت باراک اوباما مطابق با قانون رایج در آمریکا می بایست کمک های سالانه یک میلیارد دلاری خود را به مصر متوقف می کرد.

کاخ سفید در بیانیه خود تصریح کرد ناظران بین المللی بر این عقیده هستند که انتخابات ریاست جمهوری مصر مطابق با قانون اساسی این کشور برگزار شده است. با این وجود کاخ سفید در بیانیه خود افزود انتخابات ریاست جمهوری مصر در یک محیط سیاسی محدود برگزار شد.

در این بیانیه از عبدالفتاح السیسی خواسته شده است هر چه زودتر در زمینه حقوق بشر اصلاحات و تغییراتی در مصر به اجرا گذارد.

کاخ سفید در این بیانیه تاکید کرد:« ما نگرانی عمیق خود را در رابطه با محدودیت هایی که برای آزادی برگزاری تظاهرات مسالمت آمیز و آزادی بیان در مصر وجود دارد، اعلام کرده ایم و اکنون از دولت مصر می خواهیم آزادی های اساسی و حقوق تمام شهروندان را تضمین کند.»

کاخ سفید در این بیانیه از رئیس جمهور منتخب مصر و دولت این کشور خواسته است اصلاحات لازم را در کشور به اجرا گذارند تا مطابق با مسئولیت های خود و در شفافیت کامل بتوانند عدالت را برقرار کنند و حقوق تک تک شهروندان را تضمین نمایند و اراده راسخ خود را برای حمایت از حقوق جهانشمول تمام مردم مصر نشان دهند.

 در حالی که قرار است تا پایان سال کنونی میلادی انتخابات پارلمانی نیز در مصر برگزار شود، کاخ سفید در بیانیه خود از مقامات قاهره خواست روند برگزاری این انتخابات را تسهیل کنند و بهبود ببخشند. در این بیانیه آمده است:« یک دموکراسی واقعی بر پایه حکومت قانون، آزادی های مدنی و یک گفتگوی سیاسی باز استوار شده است.»

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار