سفیر سابق امریکا در سوریه:

رابرت فورد: بشار اسد قدرت را رها نمی‌کند

"رابرت فورد" سفیر سابق آمریکا در سوریه در مصاحبه با شبکه پی بی اس گفت که انتخابات سوریه نشان داد " بشار اسد" قصد ترک قدرت را ندارد.

به گزارش  سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران؛ "رابرت فورد" سفیر سابق آمریکا در سوریه در مصاحبه با شبکه"پی بی اس"، از سیاست آمریکا در قبال سوریه انتقاد کرد و گفت که واشنگتن می‌بایست خیلی پیشتر از این به "معارضان میانه‌رو" سوریه کمک می‌کرد.
 
فورد تصریح کرد که در نتیجه تردید‌های دولت سوریه، تهدیدات افراط‌گرایان علیه آمریکا افزایش یافته است.
وی در ادامه  در خصوص انتخابات ریاست‌جمهوری سوریه گفت: " این انتخابات، برای ما و دیگر کشورهای منطقه، اروپا و غیره نماد این امر است که بشار اسد دولت را ترک نمی‌کند. او عمیقاً در دمشق تثبیت شده است و این در حالی است دیگر بخش‌های کشور سوریه خارج از کنترل او است."
 
در همین حال "ماری هاف" در واکنش به اظهارات فورد گفت: " فورد یک شهروند عادی است و عقاید مربوط به خود را دارد. آنچه که ما امروز بر آن تمرکز داریم، مقاماتی هستند که هنوز روی کار هستند و بر روی موضوع سوریه کار می‌کنند."
 
فورد ادعا کرد: "کشور های  روسیه و  ایران کمک‌های خود به دولت سوریه را افزایش داده‌‌اند و اگر آمریکا چند سال پیش به معارضان میانه‌رو سوریه کمک می‌کرد گروه‌های القاعده نمی‌توانستند با معارضانی که آمریکا اشتراکات زیادی با آنها دارد، رقابت کنند."


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار