نیم نگاهی به آرژانتین

تیم ملی آرژانتین یکی از تیم‌‌های حاضر در جام جهانی 2014 برزیل است، در گروه F قرار دارد و با تیم‌های بوسنی و هرزگووین، ایران و نیجریه هم گروه است.

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران، حضور تیم ملی آرژانتین در جام جهانی 2014 برزیل بهانه‌ای شد تا به صورت خلاصه به بررسی کشورو تیم ملی آرژانتین بپردازیم.

کشور آرژانتین دریک نگاه:
کشور آرژانتین در جنوب قاره آمریکا قرار گرفته است و با مساحت 2 میلیون و 766 هزار و 889 کیلومتر مربع بعد از آمریکا، کانادا و برزیل چهارمین رتبه را از لحاظ وسعت در قاره خود برخوردار است و هشتمین کشور بزرگ جهان از نظر وسعت به شمار می‌آید وبه استثنای نواحی مورد ادعای این کشور، شامل مجمع الجزایر مالویناس و بخشی از  حوزه دریایی قطب جنوب، وسعت این کشور تقریباً برابر با یک چهارم خاک اروپا است و پایتخت این کشور بوئنوس آیرس است.

تنها زبان ملی ورسمی در آرژانتین زبان اسپانیایی است که به‌ آن کاستایی هم می‌گویند.

وضعیت آب وهوایی :
کشور آرژانتین با توجه به وسعت طول خاک، دارای آب وهوای متنوعی است. چنانکه درشمال آن جنگل‌های انبوه وم علفزار‌های وسیع و در  جنوب آن بیابان‌های سرد و یخ زده قرار دارد.

اقتصاد آرژانتین:
آرژانتین ازمنابع طبیعی غنی برخوردار است و ازجمعیت باسواد با درصدبالا، بخش کشاورزی صادرات محور وپایه‌های صنعتی متنوع سود می‌برد.

از جمله صنایعی که در اقتصاد آرژانتین تأثیر دارند می توان به صنایع پتروشیمی، استخراج معدن، تولید کارخانه‌ها ، بخش خدمات، بخش  کشاورزی و صادرات میوه‌ها و سبزیجات و... اشاره کرد.

حمل ونقل توسع یافته آرژانتین:
سیستم بزرگراه آرژانتین بسیارخوب توسعه یافته وجاده‌هایی داردکه به تمام گوشه و کنار کشور راه دارد. دراین کشور تقریباً 640 هزار کیلومتر بزرگراه و جاده وجود دارد.

شبکه خط ریلی که با حدود 40هزار کیلومتر خط راه آهن یکی از بزرگترین نمونه ها دردنیاست.
این کشور دارای حدود 3000 کیلومتر راه های آبی است که دربین مهمترین این نمونه‌ها می توان ریورلاپلاتا، رودخانه پارانا، رود اروگوئه و رود پاراگوئه را نام برد.

تیم فوتبال آرژانتین:
تیم فوتبال آرژانتین ، فعالیت رسمی خود را از سال 1893آغاز کرد و لقب آسمان آبی و سفید‌ها را برای  تیم خود انتخاب کرده‌اند و نخستین بازی رسمی خود را در 16 می سال 1901 مقابل اروگوئه درمونته ویدئو انجام داده است و آرژانتین دراین دیدار توانست با نتیجه 3 بر 2 تیم اروگوئه را شکست دهد و پیروز میدان شود.

تیم ملی ارژانتین در بازی‌های جام جهانی:
فینال نخست تیم ملی آرژانتین به اولین دوره جام جهانی در سال 1930باز می گردد.

در این مسابقه آرژانتین در مقابل اروگوئه که میزبان بودبا نتیجه 2 بر 4 بازنده میدان شد. دو سال پساز کودتای نافرجام درآرژانتین این کشور میزبان جام جهانی 1978 بود.

حمایت بی دریغ تماشاگران از تیم میزبان آنها رابه پیروزی ی1 بر 3 مقابل هلند رساند.

آرژانتینی‌ها 8 سال بعد درمکزیک به رهبری دیگو مارادونا توانستند با نتیجه 2بر 3 تیم آلمان غربی را شکست دهند و دومین مقام قهرمانی را کسب نمایند.

افتخارات مهم تیم ملی آرژانتین
آرژانتین درجام ملت های آفریقای جنوبی نیزبا کسب 14 عنوان قهرمانی بسیارموفق بوده است، به دست آوردن مقام قهرمانی در جام کنفدراسیون‌ها در سال 1992، قهرمانی در بازی‌های المپیک در سال‌های 2004 و 2008 از دیگر افتخارات مهم این تیم می‌باشد.

آرژانتین درماه مارس 2007 برای اولین بار به صدر رده‌بندی جهانی فیفا صعودکرد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار