مدیرعامل شرکت پتروشیمی تبریز خبر داد

افزایش 30 درصدی صادرات پتروشیمی تبریز

صدری از افزایش 30 درصدی صادرات این شرکت در دو ماه سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران، صدری مدیرعامل شرکت پتروشیمی تبریز  با اعلام اینکه در ماه های فروردین و اردیبهشت امسال 11 هزار تن مواد پلیمری به ارزش 500 میلیارد ریال از پتروشیمی تبریز صادر شده است، گفت: درآمد این شرکت در سالجاری 45 درصد افزایش یافته است.

وی همچنین گفت: در همین مدت پتروشیمی تبریز 56 هزارتن انواع فرآورده های پلیمری به ارزش دو هزار و 232 میلیارد ریال در داخل کشور برای استفاده صنایع پایین دستی عرضه کرده است.

صدری افزود: 45 هزارتن از فراورده های پلیمری عرضه شده در داخل کشور به صورت مستقیم در اختیار واحدهای صنعتی داخلی قرار گرفته است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران؛ فعالیت های طراحی و مهندسی این شرکت در نیمه دوم سال 1368 و عملیات نصب دستگاه ها در سال 1371 آغاز شده است.

خوراک مجتمع پتروشیمی تبریز، نفتای سبک و سنگین و گاز مایع است که بخش عمده آن از پالایشگاه تبریز تامین می شود.

واحد الفین این شرکت به عنوان واحد مادر فرایند تولید در دی ماه 1375 راه اندازی شد و پس از آن واحدهای پلی اتیلن و پلی استایرن در سال 1377 در مدار تولید قرار گرفت.

واحدهای استخراج بوتادین و تولید ABS که اولین طرح توسعه مجتمع محسوب می شوند در تیر ماه 1382 وارد مرحله بهره برداری شدند.

در سال 1384 واحد پنتان ودر سال 1389 واحد پلی استایرن مقاوم 2 که توسط کارشناسان مجتمع طراحی شده است ، راه اندازی شد و واحد SAN ( خوراک واحد ABS ) در مرحله مهندسی تفصیلی است.

کل اعتبارات هزینه شده تا مرحله راه اندازی واحدهای تولیدی این مجتمع شش هزار و 334 میلیارد ریال بوده است.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار