امدادرسانی به 3 هزار و 700 نفر در مراسم ارتحال امام (ره )

مدیر کنترل و هماهنگی عملیات سازمان امدادونجات از امداد رسانی به 3 هزار و 700 نفر با حضور 2 هزار و 500 امدادگر در مراسم ارتحال امام خمینی (ره) خبر داد.

مرتضی مرادی پور در گفتگو با خبرنگار حوادث باشگاه خبرنگاران با اشاره به پوشش امدادی بیست و پنجمین سالگرد مراسم ارتحال امام خمینی (ره) گفت :جمعیت هلال احمر با برپایی 100 پست سیار در محورهای منتهی به تهران  و به ویژه اطراف حرم امام خمینی با 2 هزار و 500امدادگر ، 400 دستگاه آمبولانس ، 14 گروه ارتباطات رادیویی به همراه 30 خوردروی رادیویی  مراسم بیست و پنجمین سالگرد ارتحال امام خمینی  (ره ) تحت پوشش امدادی خود قرار داند.

وی در ادامه با اشاره به امداد رسانی به 3 هزار و 700 نفر بیان داشت :امدادگران هزار و 500 نفر را تحت در مان سرپایی قرار دادند و 108 نفر دیگر را به مراکز درمانی و بهداشتی منتقل کردند .

به گفته مرادی پور در بین زائران بطری های آب و موارد مورد نیاز دیگر توزیع شد.

** 110 نفر راهی بیمارستان شدند 

غلامرضا گنج آبادی مدیر هلال احمر استان تهران در گفتگو با خبرنگار حوادث باشگاه خبرنگاران  با بیان مطلب فوق افزود : عوامل امدادی این جمعیت با پتانسیل 813 نفر نیروی کادر و داوطلب، 6 نفر پزشک و پیراپزشک و پشتیبانی 41 دستگاه آمبولانس، 65 دستگاه خودروی امدادی، 4 دستگاه اتوبوس آمبولانس و واحد سیار ارتباطات رادیویی در غالب 53 اکیپ مراسم و محیط پیرامونی مراسم بیست و پنجمین سالگرد ارتحال بینانگذار فقید جمهوری اسلامی را پوشش نمود.

وی ادامه داد: در جریان این عملیات گسترده امدادی، عوامل جمعیت هلال احمر استان تهران، یک هزار و 658 نفر را به صورت سرپایی مداوا نموده و به مراجعه2 هزار و 258 نفر که نیازمند خدمات امدادی، بهداشتی و درمانی بودند، پاسخ دادند.

گنج آبادی در ادامه بیان داشت: همچنین در 110 مورد بعد از انجام اقدامات اولیه در محل، جهت تکمیل مراحل و اخذ اقدامات تکمیلی به مراکز درمانی منتقل نمودند.

مدیر هلال احمر استان تهران خاطرنشان کرد: همچنین جمعیت هلال احمر جهت مشارکت هرچه بیشتر در امر بهداشت و درمان شرکت کنندگان در مراسم بیست و پنجمین سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) اقدام به برقراری 4 درمانگاه سیار نمود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار