درخواست "رامی حمد الله" از جامعه بين المللی برای اعمال فشار بر رژيم صهيونيستی

"رامی حمد الله" نخست وزیر دولت جدید فلسطین روز چهارشنبه از جامعه جهانی خواست رژیم صهیونیستی را تحت فشار بگذارد تا این رژیم اجازه دهد انتخابات آینده فلسطین در مناطق اشغالی شرق بیت المقدس برگزار شود .

به گزارش  سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فرانسه،  رامی حمد الله نخست وزیر دولت جدید فلسطین روز چهارشنبه از جامعه جهانی خواست رژیم صهیونیستی را تحت فشار بگذارد تا این رژیم اجازه دهد انتخابات آینده فلسطین در مناطق اشغالی شرق بیت المقدس برگزار شود .

دفتر نخست وزیری جدید فلسطین در پایان دیدار امروز رامی حمد الله با نمایندگان و دیپلمات های خارجی از جمله مارک سینگلتون رئیس دفتر کمیته چهارجانبه خاورمیانه متشکل از سازمان ملل ، اتحادیه اروپا، روسیه و آمریکا در رام الله در بیانیه ای اعلام کرد حمد الله در این دیدار از جامعه جهانی خواست با مداخله فوری رژیم صهیونیستی را تحت فشار قرار دهد تا اجازه بدهد انتخابات آینده ریاست تشکیلات خودگردان و مجلس قانون گذاری فلسطین در مناطق اشغالی شرق بیت المقدس برگزار شود .

رامی حمد الله در این دیدار تصریح کرد برگزاری انتخابات در فلسطین بدون مشارکت شهروندان فلسطینی ساکن شهر اشغالی بیت المقدس امری غیر ممکن است .

یکی از وظایف اصلی دولت وحدت ملی فلسطین فراهم کردن مقدمات برگزاری انتخابات ریاست تشکیلات خودگردان و مجلس قانون گذاری فلسطین تا پیش از اواخر سال 2014 است .

 بر اساس متن توافقنامه آشتی ملی فلسطین که میان فتح و حماس در آوریل گذشته به امضا رسید دولت وحدت ملی باید ظرف شش ماه تدارکات لازم را برای برگزاری انتخابات فراهم سازد.

گفتنی است تونی بلر رئیس کمیته چهار جانبه خاورمیانه امروز در گفتگوی تلفنی با رامی حمد الله تشکیل دولت جدید را به وی تبریک گفت .

بلر در این تماس تلفنی ابراز امیدواری کرد دولت جدید فلسطین به همه توافقنامه ها و معاهدات بین المللی که پیش از این توسط سازمان آزادیبخش فلسطین ( ساف) به امضا رسیده است ، احترام بگذارد.

دولت جدید فلسطین متشکل از شخصیت های مستقل و فن سالار روز دوشنبه در حضور محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین سوگند یاد کرد و اولین جلسه این دولت به ریاست رامی حمد الله دیروز در رام الله تشکیل شد .

در روزهای گذشته رامی حمد الله رایزنی ها و گفتگوهای فشرده ای با نمایندگان جامعه بین المللی و در صدر آن رابرت سری مسئول هماهنگی سازمان ملل در پیگیری روند صلح خاورمیانه داشته و تلاش کرده است آنان را از اهم برنامه های دولت جدید از جمله فراهم کردن مقدمات برگزاری انتخابات آزاد و دموکراتیک در اراضی فلسطین آگاه سازد .

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار