سی سی تی وی :

هفت کشور صنعتی ادامه همکاری با روسيه را خواستارند

گروه هفت کشور صنعتی ادامه همکاری با روسیه را خواستار شدند.

به گزارش  سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه خبری سی سی تی وی ؛ رهبران هفت کشور صنعتی به دنبال یافتن راهی برای ادامه همکاریها با روسیه برغم تنش با این کشور بر سر بحران اوکراین هستند.

گزارشگر این شبکه خبری گفت:دو نتیجه ای که رهبران هفت کشور صنعتی امیدوارند به آن برسند یکی آن است که تلاش می کنند تا راهی برای ادامه همکاری با روسیه بیابند.

وی افزود: این فقط اقتصاد روسیه نیست که آسیب می بیند بلکه نتیجه آن متوجه اروپا نیز می شود.آمارهای تجاری آلمان حاکی از پانزده درصد کاهش روابط تجاری با روسیه در سه ماهه اخیر است و درخصوص اوکراین این رقم بیست و پنج درصد است.
جک بارتون گفت: بنابراین این احساس وجود دارد که هفت کشور صنعتی باید با روسیه مذاکره کنند و ولادیمیر پوتین تلاش کند شکاف ایجاد شده در روابط را از میان بردارد و روسیه را دوباره به گروه هشت کشور صنعتی بازگرداند.

گزارشگر سی سی تی وی افزود: موضوع بسیار مهم دیگر ، امنیت انرژی و یافتن جایگزینی برای منابع انرژی است که اروپا باید به دنبال آن باشد. سی درصد گاز اروپا از روسیه تامین می شود و این یک وضعیت حساس برای اروپا است.

بارتون گفت: اگر روسیه ارسال گاز به اوکراین را آنطور که در نهم ژوئن تهدید کرده بود قطع کند این وضعیت تاثیر عمیقی بر اروپا خواهد داشت.

وی افزود: بنابراین یکی از نتایجی که رهبران هفت کشور صنعتی می خواهند بدان برسند ایجاد راهبرد جدید در زمینه انرژی و پیدا کردن شریکی ماندگار و بازار جدید قابل انعطافی است که بتوانند از کشورهای دیگر گاز بخرند و وابستگی خود به گاز روسیه را کاهش دهند. 

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار