پنجمین پیروزی مارکز در موتو جی پی

مارک مارکز، موتورسوار تیم رپسول هوندا تعداد پیروزی‌های خود در رقابت‌های موتو جی پی امسال را به 5 پیروزی پشت سر هم رساند و تا توانست رکوردها را شکست تا نشان دهد.

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران  از همین حالا برای قهرمانی در سال 2014 خیز بلندی برداشته است. او توانست رکورد 4 پیروزی پیاپی میک دوهان در ابتدای فصل 92 را بشکند. هیچ موتورسوار دیگری از زمان جاکومو آگوستینی در سال 1971 موفق نشده بود 4 مسابقه ابتدای فصل را با شروع از جایگاه به عنوان برنده به پایان ببرد و این مارکز بود که تمامی این رکوردها را جابه‌جا کرد. 

از سال 2011 که کیسی استونر موفق شده بود در 5 مسابقه پیاپی از جایگاه اول گرندپری را آغاز کند و این مارکز بود که با رکورد او هم برابری کرد. مارک با پیروزی در لومان تبدیل به جوانترین موتورسواری شد که با 21 سال و 90 روز، 5 گرندپری پیاپی را با پیروزی پشت سر گذاشت. پیش از این مایک هیلوود در سال 1962 موفق به ثبت این افتخار به نام خود شده بود.

در رده‌بندی کلی موتورسواران مارکز با 125 امتیاز در رده اول قرار گرفته. بعد از او پدروسا با 83، روسی با 81، دویتزیوزو با 53 و لورنزو با 45 امتیاز در رده‌های دوم تا ششم قرار گرفتند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار