پایان دور نخست مذاکرات کارشناسی ایران و 1+5 در وین/مذاکرات 12 ظهر پنجشنبه به وقت تهران از سر گرفته می شود

دور اول مذاکرات کارشناسی ایران و 1+5 درباره مسایل فنی پس از حدود چهار ساعت گفت‌وگو به پایان رسید و قرار شد مذاکرات ساعت 12 ظهر پنجشنبه به وقت تهران ادامه ‌یابد.

به گزارش خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران ، دور اول مذاکرات کارشناسی ایران و 1+5 درباره مسایل فنی پس از حدود چهار ساعت گفت‌وگو به  پایان رسید و قرار شد مذاکرات ساعت 12 ظهر پنجشنبه به وقت تهران ادامه ‌یابد.

"حمید بعیدی‌نژاد" مدیرکل سیاسی و بین‌المللی وزارت امور خارجه ایران و "استفان کلمنت" مشاور ارشد "کاترین اشتون" مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا ریاست این دور از مذاکرات را برعهده دارند.

لازم به ذکر است دور اول این مذاکرات ساعت 18:30 به وقت تهران  و در حاشیه نشست فصلی شورای حکام آژانس بین‌‌المللی انرژی اتمی برگزار شده بود که در ساعت  22:30 به وقت تهران پایان یافت و قرار است فردا ساعت 12 ظهر به وقت تهران دور بعدی آن برگزار گردد.

گفتنیست پنجمین دور مذاکرات ایران و گروه 1+5 درباره گام پایانی توافقنامه ژنو (راه‌حل جامع) قرار است روزهای 26 تا 30 خرداد ماه در شهر وین برگزار شود.

لازم به یادآوری است که دور قبلی این مذاکرات در روزهای 24 تا 26 اردیبهشت ماه در شهر وین برگزار شد و طبق برنامه قرار بود کار نگارش پیش نویس توافقنامه جامع هسته‌ای انجام گیرد که به دلیل زیاده خواهی طرف مقابل بدون دستیابی به پیشرفت ملموسی  به اتمام رسید.
نشست شورای حکام آژانس از روز دوشنبه 12 خرداد در مقر آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در حال برگزاری است و تا روز جمعه به طول خواهد ‌انجامید.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار