گروه هفت در بیانیه‌ مداخله جویانه‌ای مدعی شد

ایران به تعهدات حقوق بشری خود پایبند باشد/ "اسد" از قدرت کناره‌گیری کند/ اقدامات بی‌ثبات‌کننده روسيه در اوکراين متوقف شود

رهبران گروه هفت کشور صنعتی در پایان مذاکرات خود در بروکسل بیانیه مداخله جویانه ای را منتشر کردند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فرانسه، گروه هفت با صدور بیانیه ای در پایان نشست خود، انتخابات ریاست جمهوری سوریه را "دروغین" خواندند و با توجه به آخرین پیش نویس این بیانیه، از "بشار اسد" خواستند از قدرت در سوریه کناره گیری کند.
 
در پیش نویس بیانیه گروه هفت آمده است ما انتخابات دروغینی را که در سوم ژوئن برگزار شد، محکوم و تأکید می کنیم اسد در آینده سوریه جایی ندارد.

رهبران گروه 7 با انتشار بیانیه‌ای که بخشی از آن در خصوص ایران است اعلام کردند: ما تعهد خود بر لزوم حل و فصل دیپلماتیک مساله هسته‌ای ایران را اعلام می‌کنیم و از تلاش‌های صورت گرفته توسط 3+3 که به ریاست کاترین اشتون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا انجام شده استقبال می‌کنیم.

بر اساس این گزارش رهبران گروه 7 افزودند: ما از ادامه مذاکرات قدرت‌های جهانی با ایران برای دستیابی به راهکاری جامع که ماهیت صلح آمیز برنامه هسته ای ایران را تضمین کند حمایت می کنیم. ما بر ادامه اجرای "طرح اقدام مشترک" از سوی 3+3 و ایران تاکید می کنیم. ما از ایران می خواهیم تا به طور کامل با آژانس بین المللی انرژی اتمی همکاری کرده و اعتبار فعالیت های هسته ای خود را نشان دهد و همه مسائل مربوط به برنامه هسته ای به خصوص ابعاد نظامی آن را حل و فصل نماید.

ما به طور قاطع از ایران می خواهیم تا به تعهدات خود در زمینه حقوق بشر پایبند باشد. ما از ایران می خواهیم تا نقش سازنده تری برای حمایت از امنیت منطقه ای به خصوص امنیت در سوریه ایفا کند و همه فعالیت ها و اقدامات تروریستی و گروه های تروریستی را رد کند.
 
رهبران گروه هفت همچنین در خصوص روسیه و تحولات اوکراین نیز اعلام کردند: انجام اقداماتی در جهت بی ثبات کردن شرق اوکراین غیر قابل قبول هستند و باید متوقف شوند.
 
در این بیانیه همچنین آمده است: ما آماده افزایش تحریم های خاص علیه روسیه و اجرای اقدامات محدود کننده بیشتر علیه این کشور هستیم.
 
گروه هفت همچنین از مسکو خواست نتایج انتخابات ریاست جمهوری 25 ماه ماه اوکراین را به رسمیت بشناسد ، انتخاباتی که پترو پوروشنکو در آن به پیروزی رسید.

آنها همچنین از روسیه خواستند نیروهای نظامی خود را از مرزهای اوکراین به طور کامل خارج و ارسال سلاح و جنگجو را به این منطقه متوقف و از نفوذ خود در میان جدایی طلبان مسلح برای به زمین گذاشتن سلاح هایشان و رد خشونت ها استفاده کند .

 آنگلا مرکل صدر اعظم آلمان در کنفرانسی خبری اعلام کرد رهبران اروپایی در نشست آخر ماه ژوئن به بررسی دقیق اقدامات روسیه پرداختند و اعلام کردند اعمال تحریم های بیشتر لازم است.

با این حال هم مرکل و هم فرانسوا اولاند رئیس جمهور فرانسه از برگزاری انتخابات اوکراین در شرایط صلح ‌آمیز استقبال کردند و برگزاری موفقیت آمیز این انتخابات را گامی به سوی مسیری درست توصیف کردند.

مرکل گفت: موضوع مهم این است که این اقدامی سازنده و مفید بوده است.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار