در پی اختلاف قیمت خودرو:

"خودروسازان": افزایش قیمت خواهیم داشت/ دولت: تصمیم با "شورای رقابت" است

دولت مخالف افزایش قیمت خودرو است و این موضوع را بارها و بارها اعلام کرده اما از طرفی این شورای رقابت است که باید تصمیم نهایی را در این خصوص اتخاذ کند و در این راستا خودروسازان اعلام کرده اند فرمول جدید قیمت گذاری، خودرو را گران کرده و نباید منتظر کاهش قیمت در این بازار بود.

به گزارش خبرنگار گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران،با وجود اینکه دولت از همان ابتدای کار اعلام کرده است " با هر گونه افزایش قیمت خودرو مخالف است" اما از طرفی نیز اعلام می کند که "این شورای رقابت است که باید تصمیم نهایی را بگیرد"، موضوعی که محمدباقر نوبخت سخنگوی دولت مجددا 13 خرداد ماه در حاشیه صد و بیست و دومین جلسه نهاد تعامل آن را بیان کرد.

شورای رقابتی که بر اساس گفته رییس و اعضای آن، در فرمول نهایی افزایش قیمت را در نظر گرفته به گونه ای که علی مددی عضو ناظر مجلس در شورای رقابت در گفتگویی با باشگاه خبرنگاران خبر از افزایش 3 تا 4 درصدی بهای این محصول در فرمول جدید قیمت گذاری داده بود.

موضوعی که طلبید تا این شورا اقدام به رایزنی با دولت برای فرجام خواهی قیمت خودور نماید که البته هنوز و با گذشت دو هفته نتیجه ای از این رایزنی اعلام نشده است.

بر اساس این گزارش؛ اما در این میان طی هفته گذشته مدیران عامل دو خودروسازی بزرگ کشور که بخش اعظمی از بازار را در انحصار خود دارند وعده دادند با ابلاغ فرمول جدید باید منتظر افزایش قیمت ها در این حوزه باشیم.



در این راستا هاشم یکه زارع مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو در حاشیه مراسم تودیع و معارفه رییس سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران با بیان اینکه خودروسازان تابع فرمول قیمت‌گذاری خودرو که توسط شورای رقابت تهیه شده، هستند گفت: در صورت ابلاغ فرمول جدید قیمت‌گذاری خودرو از سوی شورای رقابت، قیمت خودروها افزایش خواهد یافت.

موضوعی که سعید مدنی مدیرعامل گروه صنعتی سایپا نیز در حاشیه مراسم نام گذاری دو خودرو جدید این گروه خودروسازی بر آن صحه گذاشت و اعلام کرد: در مورد قیمت اظهارنظر نمی‌کنیم و این موضوع را به شورای رقابت و وزارت صنعت واگذار کرده‌ایم البته ممکن است به صورت جزئی افزایش قیمت داشته باشیم. 

در همین حال هر دو خودروسازی خبر از صعودی شدن تیراژ تولیداتشان نسبت به سال گذشته داده اند و اعلام کرده اند این روند افزایشی تداوم خواهد داشت .

بر اساس این گزارش؛ چه مستقیم و چه غیرمستقیم این مسئله بر همگان عیان است که خودروسازان خواستار افزایش قیمت ها هستند و و برای آن دلایل بی شماری را از جمله صعودی شدن قیمت مواد اولیه و زیان 6هزار میلیاردی شان اعلام می کنند و شورای رقابت نیز طبق داده های خود بر این موضوع صحه می گذارد و معتقد است کاهش بهای این محصول دور از واقعیت است.

اما در این میان باید منتظر ماند و دید پشتوانه مخالفت دولت با افزایش قیمت خودرو چیست و آیا می تواند از افزایش قیمت  آن جلوگیزی کند یا خیر...؟

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲۰
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ابراهیم
۱۱:۴۲ ۰۴ تير ۱۳۹۳
از مردم خواهش دارم تمنا میکنم این لگن پاره ها رو نخرید تا بمونه رو دستشون آخه تا کی ما مردم باید قیمت تعیین کنیم نمیخریم تا اون قیمت دلخواهمون بشه
Iran (Islamic Republic of)
عطا
۱۶:۴۳ ۱۸ خرداد ۱۳۹۳
از ملت شریف استدعا دارم که نسبت به خرید خودروهای شرکت های خودروسازی کشور پرهیز کنند تا روی دستشان بماننند که در انبارها بپوسند و ..............
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۰ ۱۷ خرداد ۱۳۹۳
بیچاره مردم ببین دست کیا افتادیم
Iran (Islamic Republic of)
محسن
۱۲:۵۲ ۱۷ خرداد ۱۳۹۳
خودتون بریدین و خودتون هم دوختین، رضایت و حق مصرف کننده کجاست؟! الله علم
Germany
عادل
۱۲:۵۱ ۱۷ خرداد ۱۳۹۳
درب دو خودروسازی را تخته کنید .
به بهانه های واهی مثل کارآفرینی و اینها افراد سرپرست خانواده ب شمار خانواده و سرپرست آنها را به کشتن ندهید.
کدام برای مردم ایران دشمن تر اند خودروساز پول پرست یا ...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۰ ۱۷ خرداد ۱۳۹۳
اینها همش تو فکر افزایش قیمتند نه توفکر بالابردن کیفیت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۷ ۱۷ خرداد ۱۳۹۳
بيچاره مردم . سمند 17 ميليوني شده 40 ميليون تازه بازم ميخواد گرون بشه
Iran (Islamic Republic of)
جهان
۱۲:۱۰ ۱۷ خرداد ۱۳۹۳
1 امیر کبیر پیدا بشه ملت- مظلوم را از دست زالو صفتانی بنام خودرو ساز نجات بده اینا راهشو یاد گرفتن چطور ماشینهای عهد قجرشون را به مردم ایران تحمیل کنن آیندگان بر مظلومیت این مردم بیچاره که تمام زندگیشون را جمع میکنن تا بتونن 1 ارابه مرگ بگیرن افسوس خواهد خورد
Iran (Islamic Republic of)
حسن
۱۱:۱۱ ۱۷ خرداد ۱۳۹۳
کاش این خودرو سر هم کنها (پیکان..پیکان پزو ..آر دی..روا ..پراید 131..132..و و و ) اسمشون رو خودرو ساز نمیزاشتن بخدا ابرو خودرو و خودرو ساز رو تو دنیا بردن
Iran (Islamic Republic of)
علیرضا
۱۱:۰۲ ۱۷ خرداد ۱۳۹۳
تو کدام کشور دنیا مثل ایران دم به ساعت فرمول برای قیمت خودرو میدهند؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
عماد صدیقین
۱۰:۵۹ ۱۷ خرداد ۱۳۹۳
قیمت خودرو نیاز به فرمول ندارد قیمت واقعی خودرو را میتوان از کشورهای مختلف دنیا و از جمله کشورهای عربی منطقه دریافت.
Iran (Islamic Republic of)
کوروش کبیر
۱۰:۴۲ ۱۷ خرداد ۱۳۹۳
ماشین ایرانی نخوایم باید کی رو ببینیم.تعرفه باید صفر بشه تا این آشغال فروش ها به راحتی با جون مردم بازی نکنند
Iran (Islamic Republic of)
arash
۱۰:۲۳ ۱۷ خرداد ۱۳۹۳
باسلام وخسته نباشید میخواستم بگم خودرو سازای محترم به فکر مردمم باشید یخورده حواستون به خودروسازای خارجی هم باشه که بارقم پولی که شما دریافت میکنید اخرینمدل خودرو رو به ملتشون میدن و اینو بگم که ما رو نباید بگن خودرو ساز ما مونتاژساز هستیم پس واژه مقدس ساختن رو بکار نبریم وسلام
Iran (Islamic Republic of)
مازيار
۱۰:۱۸ ۱۷ خرداد ۱۳۹۳
تنها دولتي كه حرفش حرف خواهد بود فقط دولت امام زمان است وگرند دولتها يكي پس از ديگري مي ايند ومي روند قول ارزاني مي دهند قول كار افزايش قدرت خريد و...و..و..سازمان برنامه و...و...ارزاني خودرو !!!؟؟؟....و..مي دهند ولي در اخر ملت را بدبختر مي كنند وميروند...ۀ!!!!؟؟؟؟ۀ..؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۴ ۱۷ خرداد ۱۳۹۳
به خدا خودروسازان دارن به ملت خیانت میکنن! کجای دنیا پرایدی که 5میلیون بیشتر ارزش نداره رو دارن میدن 22میلیون! دولت به جای کمک به این خودروسازان به فکر بیکاری واشتغال جوانها باشد. همون پولی رو که میخواد به اینها کمک کنه رو برای رفع بیکاری جامعه هزینه کند. به خدا خیلی از جوان ها در آرزوی ازدواج و یک کار خوب هستن.
Iran (Islamic Republic of)
mohamad
۰۹:۵۸ ۱۷ خرداد ۱۳۹۳
من تا اخر عمر پیاده راه میروم یا درامدم را به کسی تقدیم میکنم که اگر چه مسلمان نیست اما مسلمان گونه در برابر تعهدات خود در مقابل مشتری چه از نظر قیمت چه از نظر کیفیت عمل میکند
من اگر پول داشته باشم ماشین خارجی میخرم و کیسه ی ادمهای کلاهبردار رو پر نمیکنم اگر چه محصول داخلی باشد برای پیشرفت حمایت از محصول داخلی به شرط تعهد تولید کننده وگرنه فقط زمینه ی چپاول بوجود میاید و بس
Iran (Islamic Republic of)
ایرانی
۰۹:۳۵ ۱۷ خرداد ۱۳۹۳
سزای گرانفروش نخریدن است .
United States of America
حسین
۰۹:۲۶ ۱۷ خرداد ۱۳۹۳
به خدادیگه ملت دربرابرزیاده خواهی این جماعت بی چشم ورو ی خودروسازان داخلی کم آوردن.الهم عجل لولیک الحجه برن الحسن (ع)
Iran (Islamic Republic of)
سيد
۰۹:۲۰ ۱۷ خرداد ۱۳۹۳
پس كو كه ميخواهيد تورم به صفر برسانيد. فقت بلديد حرف بزنيد. مردم ايران را هر بلايي به سرشون بيارين هيچي نميگن
Iran (Islamic Republic of)
مایک
۰۹:۱۷ ۱۷ خرداد ۱۳۹۳
مردم : به جهنم که هیچ کس به فکر ما نیست ......
آخرین اخبار