پرتیراژ موسسه چاپ کتاب خبر داد

سبقت فروش کتاب الکترونیکی از کتاب کاغذی تا سال ۲۰۱۸

در این گزارش پیش بینی شده است که همزمان فروش کتاب‌های کاغذی به میزان یک سوم افت خواهد داشت.

به گزارش خبرنگار علمی باشگاه خبرنگاران؛ بر اساس گزارش اخیر ارزش بازار کتاب الکترونیکی که شامل کتاب‌های درسی و راهنما هم می‌شود از ۳۸۰ میلیون پوند به ۱ میلیارد پوند افزایش خواهد یافت.

ارزیابی این موسسه از بازار کتاب الکترونیکی بر خلاف نظر موسس فروشگاه‌های زنجیره‌ای واتراستون است که پیش بینی کرده است که انقلاب کتاب الکترونیکی به زودی رو به افول خواهد گذاشت که به گفته این موسسه تا سال ۲۰۱۸ ، پنجاه درصد مردم بریتانیا دست کم یک وسیله کتابخوان الکترونیکی از قبیل کیندل،‌ آی پد، یا وسایل مشابه در اختیار خواهند داشت. 

با این حال فیل استوکس، از شرکای موسسه پرایس واتر هاوس کوپر می‌گوید که پیش بینی این موسسه مبتنی بر رشد اینترنت و علاقه مصرف کنندگان به تکنولوژی‌های تازه، مخصوصا تکنولوژی موبایل، بوده است.

در این گزارش آمده است که تا سال ۲۰۱۸ بازار دنیای سرگرمی در بریتانیا ارزشی برابر ۶۴ میلیارد پوند پیدا خواهد کرد.

در حال حاضر ارزش محصولات تصویری شامل فیلم‌های سینمایی که در حال حاضر ۳ میلیارد و ۹۰۰ میلیون پوند ارزش دارد، تا سال ۲۰۱۸ به ۴ میلیارد و ۶۰۰ میلیون پوند خواهد رسید که پیش بینی می‌شود که بازار بازی‌های ویدئویی نیز به ۴ میلیارد و صد میلیون پوند افزایش پیدا کند.

در سال گذشته پرفروش‌ترین کتاب الکترونیکی آمازون که ۷۹ درصد بازار بریتانیا را در اختیار دارد رمان "دوزخ" دن بروان بود.

آقای استروکس گفت: صنعت سرگرمی و رسانه در دوران انقلاب دیجیتالی در صدر قرار دارد چرا که تعدادی زیادی از محصولات و سرویس‌های این صنعت در حال حاضر هم به صورت دیجیتالی عرضه می شود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار