جوادی ارجمند در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

شرایط منطقه‌ای گزینه نظامی علیه ایران را کمرنگ کرده است

دانشیار علوم سیاسی دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران گفت: شرایط سیاسی اجتماعی ایران در منطقه و دارابودن انواع ابزارها برای دفاع سخت، گزینه‌ جنگ نظامی علیه ایران را کمرنگ کرده است.

"محمدجعفر جوادی‌ارجمند" در گفتگو با خبرنگار دانشگاه باشگاه خبرنگاران، با بیان اینکه در دو سه دهه گذشته تحولی در زمینه قدرت در دنیا رخ داده و واژگانی مانند قدرت نرم، قدرت نیمه سخت و قدرت سخت مطرح شده است، اظهار داشت: جهانی شدن و وابستگی بین کشورها از یکسو و تحول بین‌المللی در مفهوم قدرت نظامی از سوی دیگر منجر به ایجاد جنگ نرم شد.

وی افزود: شرایط سیاسی اجتماعی ایران در منطقه و دارابودن انواع ابزارها برای دفاع سخت، گزینه‌ جنگ نظامی علیه ایران را کمرنگ کرده است.

دانشیار علوم سیاسی دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران با اشاره به اینکه رویکرد انقلاب اسلامی ما فرهنگی است گفت: اگر نظریه‌های محققین خارج و داخل کشور بر روی انقلاب ایران را بررسی کنیم، متوجه خواهیم شد که پایه و بستر اصلی انقلاب اسلامی ایران فرهنگ بوده و مردم بر همین اساس با رهبری امام خمینی(ره) توانستند رژیم شاه را ساقط کنند.

وی با بیان اینکه خواسته‌ها و مطالبات انقلاب همه در بعد فرهنگی بوده و ابعاد اقتصادی، سیاسی، قومی در درجه پایین قرار داشت، اظهار داشت: به دلیل اینکه خاستگاه انقلاب ما فرهنگی است، در استمرار این حرکت آسیب‌هایی از طریق فضاسازی فرهنگی به آن وارد می‌شود.

دانشیار علوم سیاسی دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران در پایان خاطر نشان کرد: امروز بیشترین آسیب‌ها در رابطه با مقوله فرهنگ انقلاب ما را تهدید می‌کند، لذا تهاجم فرهنگی سال‌های گذشته از سوی رهبر انقلاب به مسئولان گوشزد شده بود و تنها راه مبارزه با آن سرلوحه قرار دادن بیانات رهبری در این زمینه است.

انتهای پیام/


برچسب ها: رهبری ، ایران ، جنگ ، نرم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار