بیماری‌هایی که مثل آهن‌ربا شما را جذب خود می‌کنند

یکی از بیماریهای بسیار خطرناک قرن حاضر به شدت وابسته به روحیات و شخصیت افراد است و می‌تواند در برخی افراد با برخی خصوصیات روحی بیشتر عود نمایند.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران؛ کارشناسان اعتقاد دارند افراد بدبین بیش از 3 برابر از سایر افراد در معرض ابتلا به بیماری زوال مغز در دوران سالمندی هستند.

گفتنی است بر اساس تحقیقات محققان از دانشگاه university of Easternfinland در کشور فنلاند، بدبینی می‌تواند علاوه بر زوال مغز موجب ابتلای افراد به بیماریهای دیگر مانند مشکلات قلبی عروقی نیز گردد.

بررسی‌ها نشان می‌دهد کارشناسان این تحقیق علت این نوع بیماری‌ها را روحیه انزوا طلب افراد بدبین و عدم تمایل آنها به شرکت در فعالیتها اجتماعی و گروهی معرفی می‌کنند.

بر اساس این تحقیق شخصیت افراد بر نحوه مراقبت آنها از سلامتی اثر می‌گذارد و می‌تواند سبب عدم تمایل آنها به انجام ورزش و تنظیم رژیم سالم شود.

کارشناسان برای دستیابی به این نتایج بر روی حدود 622 نفر تست آزمون زوال مغز انجام دادند و دریافتند که از این تعداد 164 نفر که مبتلا به درجه بالایی از بدبینی بوده‌اند بیشتر آمار ابتلا به آلزایمر را در اختیار داشته‌اند.

علاوه بر روحیات شخصیتی موارد دیگر مانند سیگار کشیدن و ژنتیک نیز در به وجود آمدن آلزایمر در افراد موثر است.

انتهای پیام  
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار