کارشناس خودرو مطرح کرد

محاسبه "قیمت خودرو" بر اساس منافع خودروساز/ واردات تاثیری در کاهش قیمت‌ها نخواهد داشت

یک کارشناس خودرو گفت: واردات در قیمت خودرو تاثیر چندانی نخواهد داشت ولی هر سیاستی که باعث کاهش هزینه تولیدکنندگان شود محصولات را رقابتی خواهد کرد.

محسن رزم‌خواه، کارشناس خودرو در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران بیان کرد: اگر خودروسازی بتواند از امکانات، معافیت‌ها و تسهیلات استفاده کند، می‌تواند تولید ارزان‌تر و مقرون به صرفه‌تری داشته باشد و روند واردات از خارج را کند نماید.

وی گفت: باید با واردات نامرغوب از چین برخورد کرد و اجازه وارد شدن قطعات چینی به بازار داخلی داده نشود.

رزم‌خواه اظهار داشت: با مجموعه سیستم‌های نظارتی از قبیل وزارت صنایع، گمرکات، بازرسی و ... که همه در قالب یک پکیج در هیئت دولت محسوب می‌شوند، می‌توان سیاست‌های کنترلی و ممنوعیت‌هایی را اعمال کرد.

وی در ادامه تصریح کرد: واردات در قیمت خودرو تاثیر خاصی ندارد و تا حدی هم می‌تواند موجب گران‌تر شدن خودرو شود.

رزم‌خواه در خصوص دریافت نرخ ارز مبادله‌ای و خرید قطعات از خارج از کشور اظهار داشت: افزایش قیمت خودرو و تاثیر نرخ ارز بستگی به چگونگی اعمال آن دارد، همانطور که کشورهای دیگر از قبیل چین حاضرند قطعات نامرغوب خودرو با قیمتی پایین به خودروسازان داخلی بفروشند که بعضا این قطعات ارزان‌تر از قیمت قطعات داخلی است.

وی افزود: خودروسازان چه قطعات را ارزان و چه گران تامین کنند، تاثیر چندانی بر قیمت‌ها نخواهد داشت و آنها قیمت خودرو را در نهایت بر اساس سود خود محاسبه خواهند کرد.

انتهای پیام/
برچسب ها: کارشناس ، خودرو ، قیمت ، واردات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار