تکمیلی /

تلفات و مصدومین حادثه برخورد قطار مسافربری و قطار باری به 36 نفر رسید /390 نفر مسافر و خدمه دچار حادثه شدند

مدیر کنترل و هماهنگی عملیات سازمان امداد و نجات با اشاره به برخورد یک قطار مسافری و باربری گفت: در این حادثه 390نفر از مسافران دچار حادثه شدند که امدادگران با رهاسازی آنان 35مصدوم را به بیمارستان منتقل کرده و متاسفانه یک نفر از هموطنانمان جان خود را از دست داد.

مرتضی مرادی‌پور مدیر کنترل و هماهنگی عملیات سازمان امداد و نجات در گفتگو با خبرنگار حوادث باشگاه خبرنگاران با اشاره به برخورد یک دستگاه قطار باربری با قطار مسافربری گفت: ساعت 10و30 دقیقه شب گذشته یک قطار باربری در ایستگاه امروان 25 کیلومتری شهرستان دامغان با قطار مسافربری متوقف شده در ایستگاه برخورد کرد.

وی با اشاره به حادثه دیدن 390نفر از مسافران در این تصادف افزود: پس از اعلام وقوع حادثه به امداد و نجات 11تیم عملیاتی در قالب 50امدادگر از دامغان و سمنان با مسئولیت معاون عملیات خود استان به ایستگاه مربوطه و محل وقوع حادثه اعزام شدند.

مرادی‌پور تصریح کرد: امدادگران 390 مسافر را که 350 نفر آنها مربوط به قطار تهران-مشهد و 40نفر خدمه قطار باربری بودند امدادرسانی کردند و 35 مصدوم این حادثه را پس از اقدامات اولیه درمانی به بیمارستان منتقل کردند که متاسفانه در این حادثه یک نفر از هموطنانمان جان خود را از دست داد.

به گفته مدیر کنترل و هماهنگی عملیات سازمان امداد و نجات سه نفر از مسافران که در شرایط سخت قرار داشتند پس از رها سازی به بیمارستان منتقل شدند که وضعیت آنان نیز وخیم است.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: با توجه به شدت حادثه عملیات نجات و امدادرسانی به آسیب دیدگان این سانحه در ساعت 3بامداد به پایان رسید.

**برخورد مرگبار قطار مسافربری تهران - مشهد با قطار باری

به گزارش خبرنگار حوادث باشگاه خبرنگاران؛ حدود ساعت 23 شب گذشته قطار مسافربری تهران - مشهد با یک قطار باربری برخورد کرد.

بر اساس این گزارش: قطار عادی مسافربری شماره 324 که ساعت 17 تهران را به قصد مشهد ترک کرده بود در زمان ورود به ایستگاه امروان نرسیده به دامغان واقع در اداره کل راه آهن شمال شرق کشور با یک قطار باری متوقف شده در ایستگاه برخورد کرد که خوشبختانه قطار باری که حمل کننده سوخت بوده در آن لحظه خالی بوده است.

این حادثه که در ایستگاه امروان در ۲۵ کیلومتری دامغان رخ داد که متاسفانه تاکنون یک مرد در این سانحه کشته شده و 20 نفر از هموطنانمان در این برخورد مجروح شدند.

بخش قابل توجهی از مجروحان به صورت سرپایی درمان شده اند و پنج نفر به بیمارستان کوثر سمنان و 15 نفر دیگر به بیمارستان ولایت دامغان برای انجام درمان منتقل شده اند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
حمیدرضا میرکیانی
۱۰:۳۶ ۱۶ خرداد ۱۳۹۳
لطفاٌ خبرهای مهم را با گزارش وزین و همه جانبه ارائه کنید. دلایل بی احتیاطی و عوامل این حادثه باید سریعاٌ شناسائی و به ملت عزیز معرفی نمائید. اگر تانکر ها حاوی سوخت بودند چه فاجعه ای به بار میآمد؟
آخرین اخبار