حفاظت از جان شناگران با "شناورهای هوشمند"

پیش نمونه "شناور هوشمند" ۳۵ کیلوگرم وزن دارد و طوری طراحی شده است که هم روی قایق و هم به شکل شناور در آب به کار برده شود.

به گزارش خبرنگار علمی باشگاه خبرنگاران؛ به منظور حفظ جان شناگران"شناور هوشمند" طراحی و ساخته شده تا شناگرها و موج سوارها را از یکی از خطرات بزرگ در سواحل استرالیا یعنی خطر کوسه حفظ کند.

طی بیست سال گذشته بیش از۲۰۰ حمله کوسه در سواحل استرالیا رخ داده و شرکت سیستم‌های کاهش خطر کوسه در پرت استرالیا می‌خواهد با استفاده از فناوری‌های هشدار مبتنی بر ماهواره و سونار یا دستگاه ردیاب زیردریایی بوسیله امواج رادیویی، تعداد حملات کوسه‌ها را کاهش دهد.

این فناوری با هدف تشخیص و هشدار طراحی شده به طوری که کوسه را درون آب تشخیص می دهد.

وجود دو نکته بسیار حائز اهمیت است اول اینکه می‌توانیم با استفاده از سونار کوسه را ببینیم که تاکنون کار بسیار مشکلی بوده است. دیگر اینکه می توانیم ویژگی‌های مربوط به نحوه شنای کوسه‌ها را تشخیص بدهیم تا بتوان آنها را از چیزها و موجودات دیگر درون آب تشخیص داد.

هنگامی‌که این سیستم متوجه وجود کوسه در آب می‌شود، بلافاصله پیامی به ماهواره می فرستد. ماهواره از طریق چراغ خطر چشمک زن در برج مراقبت این پیام را به نجات غریق‌ها می رساند.

پیش نمونه "شناور هوشمند" ۳۵ کیلوگرم وزن دارد و طوری طراحی شده است که هم روی قایق و هم به شکل شناور در آب به کار برده شود و فرستنده سونار "شناور هوشمند" روی بستر دریا قرار می گیرد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار