همزمان با سالروز وفات امام خمینی(ره) برگزار شد؛

گرامی‌داشت بیست و پنجمین سالروز رحلت امام در استان بلخ افغانستان

شورای اخوت اسلامی استان بلخ با حضور سرکنسول ایران و جمعی از همکاران نمایندگی جمهوری اسلامی ایران در مزار شریف، علمای دینی، فرهنگیان و سایر اقشار مردم برگزار شد.

به گزارش حوزه سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران؛ شورای اخوت اسلامی استان بلخ با حضور سرکنسول ایران و جمعی از همکاران نمایندگی جمهوری اسلامی ایران در مزار شریف، علمای دینی، فرهنگیان و سایر اقشار مردم برگزار شد.

دراین مراسم سخنرانان و علمای دینی از امام خمینی(ره) به عنوان عالم بی‌مثال، مجتهد و فقیه وارسته ، رهبر بی بدیل و سیاسمتدار بی‌همتا در عصر و زمان خود یاد نموده بر پیروی مسلمانان از اندیشه های والای آن رهبرخردمند تاکید کردند .

مولوی محمد شاه عادلی رئیس شورای علمای استان بلخ در سخنانی پیرامون ابعاد شخصیتی حضرت امام خمینی(ره) در مراسم تجلیل از شخصیت ایشان به‌عنوان رهبر و پیشوای مسلمانان جهان و رهبر فقید جمهوری اسلامی ایران گفت: امام شخصیتی بود که دربعد علمی، زهد و تقوا، سیاست، حکومتداری، فقه و اجتهاد نسبت به همه هم‌دوره‌های خود پیشتاز و سرآمد دوران بود.

عادلی با اشاره به مبارزات خستگی‌ناپذیر حضرت امام خمینی(ره ) درقبل و بعد از پیروزی انقلاب اسلامی در ایران، در برابر رژیم ستم‌شاهی و تمامی مستکبرین جهان افزود : آن رهبر فرزانه انقلاب اسلامی با برداشت درست و دقیقی که از اسلام داشت در عرصه عمل به همه جهانیان نشان داد که اسلام یگانه مکتب و آیینی است که می‌تواند هدایت‌گر جوامع انسانی به سوی صلح و رفاه وعدالت اجتماعی باشد.

این عالم دینی با اشاره به این بیان ماندگار حضرت امام خمینی(ره) که وحدت نعمت است خطاب به جامعه اسلامی گفت: می‌بایست از پرداختن به هر عمل و سخنی که مایه از هم پاشیدگی و تشتت میان مسلمانان می‌شود جدا پرهیز کرد و به ریسمان الهی چنگ زد .

در مراسم گرامی داشت شخصیت حضرت امام خمینی(ره) در مزارشریف محمد ظاهر وحدت معاون والی بلخ نیز ضمن عرض تسلیت به مناسبت فرارسیدن سالروز پرواز ملکوتی آن پیر فرزانه به ملت و دولت ایران اسلامی وکافه مسلمانان جهان در رابطه با اهمیت وحدت و اخوت اسلامی ازدیدگاه امام خمینی (ره) سخنانی را بیان داشت.

وحدت با اشاره به نقش علمای دین در ایجاد وحدت و اخوت اسلامی در بین مسلمانان گفت: همانگونه که امام امت نقش برجسته خود را در میان مسلمانان جهان ایفا نمود دیگر علمای دینی نیز قادرند دراین راستا گام های موثری را بردارند.

معاون والی بلخ ضمن یاد آوری از برخی مشکلاتی که باعث بروز اختلافاتی درمیان گروه‌های اسلامی شده است، تاکید کرد : گرفتاری‌های مسلمانان زمانی به پایان خواهد رسید که تمامی مسلمانان خود را امت واحده و پیرو اوامر دینی و رهنمودهای شخصیت‌های برازنده‌ای چون امام خمینی(ره) بدانند و همه باید از دین که عامل وحدت‌بخش بوده تبعیت کنیم و نه فرقه گرایی.

معاون استاندار بلخ تاکید کرد: ثبات قدم و اراده قوی مهمترین عامل پیروزی در برابر بزرگترین قدرت‌های مادی بوده است.

وی خاطرنشان ساخت : که حضرت امام خمینی ره با عزم استوار و ایمان محکمی که به آزادی انسان‌ها و سرنگونی طاغوت داشت، این مساله را به جهانیان به اثبات رساند که همیشه حق بر زور پیروز است.

دراین مراسم حجت الاسلام والمسلمین محمد کاظم جعفری رییس شورای علمای شیعه استان بلخ نیز تجلیل از شخصیت های اسلامی را یک مسولیت و وظیفه عمومی و مایه درس گرفتن برای جوامع اسلامی برشمرد.

این عالم دینی با بیان اینکه امام خمینی متعلق به یک ملت ویک مذهب نمی باشد تصریح کرد: درعصر کنونی بدون شناخت شخصیت و اندیشه های والای حضرت امام خمینی (ره ) حتی نمی توان اسلام را نیز به خوبی درک کرد .

گفتنی است که به مناسبت چهاردهم ماه جوزا 25 سالروز رحلت ملکوتی حضرت امام خمینی (ره)مراسم و محافل باشکوهی در دیگر ولایات افغانستان نیز برگزار شد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار