هنوز برخوردهای غیرانسانی با کارگران در قطر فاش نشده است/

وضعیت کارگران خارجی در قطر به "بردگی نوین" شبیه است

دبیرکل کنفدراسیون بین المللی اتحادیه های کارگری، قطر را به بیگاری کشیدن از کارگران متهم و اعلام کرد که هنوز برخورد غیرانسانی تر قطر با کارگران فاش نشده است.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از پایگاه خبری شبکه العالم،  دبیرکل کنفدراسیون بین المللی اتحادیه های کارگری، قطر را به بیگاری کشیدن از کارگران متهم و اعلام کرد که هنوز برخورد غیرانسانی تر قطر با کارگران فاش نشده است.
 
"شاران بارُو" دبیر کل کنفدراسیون بین المللی اتحادیه های کارگری در حاشیه نشست سازمان بین المللی کار در ژنو گفت: قطر کشور برده داری است و ما هنوز برخورد غیرانسانی تر قطر با کارگران را کشف نکرده ایم.

بارو اعلام کرد که اتهام تقلب در واگذاری میزبانی مسابقات جام جهانی فوتبال 2022 به قطر احتمالاً باعث بدتر شدن وضعیت کارگران خارجی فعال در این کشور خواهد شد.

تظاهراتی نیز دیروز (پنجشنبه) در ژنو برای پایان دادن به سوء استفاده از کارگران ساختمانی در مناسبت های ورزشی از جمله مسابقات جام جهانی فوتبال 2022 برگزار شد.

تظاهرکنندگان پلاکاردهایی به دست داشتند که روی آن نوشته شده بود " کارت قرمز به فیفا " و " جام جهانی و نقض حقوق کارگران، هرگز " .

فدراسیون بین المللی فوتبال (فیفا) به تازگی اذعان کرد که بخشی از مسئولیت اوضاع نامناسب کارگران خارجی فعال در قطر به عهده این نهاد ورزشی بین المللی است.

اتحادیه های کارگری و سازمان های غیردولتی اعلام می کنند که وضعیت کارگران خارجی فعال در قطر به خصوص کارگران آسیایی به "بردگی نوین " شبیه است.

قطر بارها مرگ تعدادی از کارگران خارجی را تکذیب کرده است ولی سفارتخانه های هند و نپال با ارایه مدارکی اعلام می کنند که صدها تبعه این دو کشور در دو سال گذشته حین احداث زیرساخت های جام جهانی 2022 جان خود را از دست داده اند.

قطر تلاش می کند که با استفاده از صدها هزار کارگر خارجی تا سال 2022 عملیات احداث زیرساخت های جام جهانی از جمله استادیوم، هتل و مترو را تکمیل کند.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار