مشکلات ترددی و ایمنی روستاهای حاشیه نشین پایتخت خارج از دید مسئولان

در این گزارش پیگیر دلایل عدم توجه مسئولان و رسیدگی به مشکلات ترددی و امینی روستاهای کن و سولقان و سنگان شدیم.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، روستای کن و سولقان از روستاهای توریستی و حاشیه شهر تهران است.
 
در چند سال اخیر شهروندان و گردشگران این دو روستا با مشکلات رفت و آمد و تردد در محورهای مواصلاتی شهر تهران مواجه شدند.
 
با گشتی در روستاهای کن و سولقان به سراغ جمعی از شهروندان رفتیم و علت را از آن‌ها جویا شدیم.
 
در لحظه اول آن‌ها با دیدن ما، لب به گلایه و شکایت‌های خود از مشکلات و معضلات طرح گاز رسانی و کنده کاری در این روستاها نمودند.
 
آن‌ها در این باره گفتند: در پی طرح گاز رسانی و کنده کاری که مدتی قبل در روستای کن و سولقان انجام شد، مسئولان هیچ اقدامی در خصوص مرمت و آسفالت و ارائه خدمات شهری در اینجا نکرده‌‌اند.
 
در معابر این دو روستا، نا همواری‌ها و چاله‌های بسیاری وجود دارد، بیش از 50 درصد معابر و جاده‌های روستاهای کن و سولقان از بین رفته است.
 
ما از مسئولان خواستار رسیدگی به مشکلات ترددی و مرمت و آسفات معابر منتهی و داخل روستاهای کن و سولقان هستیم.
 
با توجه به درد دل‌های شهروندان روستاهای کن و سولقان به سراغ دهقان، بخشدار این روستاها رفتیم و علت را جویا شدیم.
 
دهقان اظهار داشت: همانطور که مشاهده می‌کنید، عرض جاده روستاهای کن و سولقان خیلی کم است. هنگام تردد خودروها، شهروندان با مشکلات بسیاری مواجه می‌شوند، اگر یک خودرو بخواهد از این جاده عبور کند، خودرو دیگر باید توقف کند تا آن خودرو عبور کند.
 
وی ادامه داد: بحث تعرض جاده و روکش آسفالت روستای کن و سولقان در کمیته برنامه ریزی شهرستان کن و سولقان مطرح شده است. حدود 2 میلیارد برای تکمیل این طرح در نظر گرفته شده، با دریافت اعتبار برای رفع مشکلات ترددی این دو روستا، اقدام‌های لازم را انجام خواهیم داد.
 
مشکلات ترددی اهالی روستای سنگان و ریزش سنگ‌ها در جاده این روستا، ریزش سنگ در روستای سنگان در 4 سال گذشته یکی از بزرگترین مشکلات اهالی این روستا است.
 
در حالیکه 4 سال از ریزش سنگ درجاده روستای سنگان می‌گذرد، اما مسئولان هنوز اقدامی برای رفع مشکلات ترددی اهالی روستا نکرده‌اند.
 
به جمع اهالی روستای سنگان رفتیم تا با گوش دادن به درد و دل‌های آن‌ها مرهمی برای مشکلات آن‌ها و واسطه‌ای برای رفع معضل ترددی روستای سنگان باشیم.
 
اهالی روستای سنگان حرف‌های بسیاری برای ما داشتند و گفتند: با گذشت 4 سال از ریزش سنگ‌ها در جاده روستای سنگان هنوز هیچ مسئولی به مشکل ترددی ما رسیدگی نکرده است. ما به نهادها و ارگان‌های بسیاری نامه ارسال کردیم ولی هنوز کسی برای رسیدگی به مشکلاتمان به این روستا نیامده است.
 
هفته‌ای نیست که در اینجا تصادف نداشته باشیم
 
سنگ‌های بسیاری در همه جای جاده روستای سنگان ریزش کرده است. ما از مسئولان خوستار رسیدگی به مشکلات ترددی جاده روستای سنگان هستیم. با شنیدن درد دل‌های اهالی روستای سنگان به سراغ دهقانی،‌ بخشدار کن رفتیم و علت را از او جویا شدیم و پرسیدیم: در چهار سال گذشته سنگ‌های بسیاری در جاده روستای سنگان ریزش کرده، جاده دو طرفه این روستا به جاده یک طرفه تبدیل شده، چرا تا کنون هیچ اقدامی در خصوص جمع آوری سنگ‌ها و بهسازی جاده روستای سنگان انجام نشده است؟ دهقانی در پاسخ‌ها گفت: ما مکاتبه‌های بسیار و پیگیری‌های متعدد از طریق اداره راه شهرستان تهران و استانداری برای رفع این معضل داشته‌ایم، ولی هنوز نتوانسته‌ایم اقدامی در این باره انجام دهیم.
 
واحدی رئیس راه و شهرسازی استان تهران نیز در خصوص مشکلات ترددی اهالی روستای سنگان این چنین پاسخ داد: هنوز اعتبار بودجه ای برای شهرستان در نظر گرفته نشده است. برای رفع مشکلات ترددی روستای سنگان، جمع آوری سنگ در جاده این روستا با بخشداری به تفاهم خواهیم رسید. امیدواریم با انجام توافق نامه میان بخشداری و راه و شهرسازی استان تهران، مشکلات روستای سنگان رفع شود.
 
دهقانی، بخشدار روستای سنگان نیز در این باره خاطرنشان کرد: در صورت تأمین و اختصاص 50 میلیارد تومان بودجه برای رفع این معضل و جمع آوری سنگ‌ها از جاده سنگان سریع اقدام خواهیم کرد. به امید آن روزی که مسئولان چاره‌ای برای رفع مشکلات روستاهای کن، سولقان و سنگان بیندیشند و دیگر هیچ مشکل ترددی و ایمنی برای اهالی این روستاها وجود نداشته باشد.
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار