اظهارات جان کری درباره ایران، حزب‌الله دردسر ساز شد

پایگاه صهیونیستی دبکا فایل از تصمیم رژیم صهیونیستی برای فشار بیشتر به دولت باراک اوباما از طریق کنگره خبر داد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران، پایگاه صهیونیستی دبکا فایل در گزارشی با اشاره به سفر اخیر وزیر امور خارجه آمریکا به بیروت و اظهاراتش درباره ایران و حزب الله، این سخنان را چرخشی جدید در سیاست دولت آمریکا در قبال حزب الله و دیگر گروه‌های مورد حمایت ایران در جهان عرب دانست.
 
"جان کری" وزیر امور خارجه امریکا در نشست خبری با "تمام سلام"  نخست وزیر  لبنان از ضرورت تلاش‌های روسیه، ایران و حزب‌الله برای پایان یافتن جنگ در سوریه سخن گفته بود.
 
هرچند وی در این سفر انتخابات سوریه را "یک صفر بزرگ" توصیف کرده بود ولی این نخستین باری بود که از نقش حزب الله در کنار ایران و روسیه برای حل سیاسی بحران سوریه سخن گفته بود.
 
این رسانه صهیونیستی ادامه داد: کری درحالی با رئیس دولت لبنان دیدار کرد که تعدادی از اعضای کابینه از اعضای حزب الله هستند و حتی دولت آمریکا نیم میلیارد دلار برای کمک به آوارگان سوری در لبنان به این کشور داده است و این در شرایطی صورت می‌گیرد که حزب الله در لیست گروه‌های تروریستی در آمریکا قرار دارد.
 
 دبکا فایل افزود: این نخستین باری است که وزیر خارجه آمریکا به طور واضح از نیروهای حزب الله دعوت می‌کند که بخشی از درخواست برای حل سیاسی بحران سوریه باشند.
 
در همین راستا  یک مقام بلندپایه صهیونیست رویکرد جدید دولت امریکا در قبال ایران و حزب الله  را مورد انتقاد قرار دادو اعلام کرد: "ما میان چراغ سبز واشنگتن به ایران و حزب الله در بیروت با آمادگی دولت آمریکا برای همکاری با دولت وحدت ملی فلسطین با حضور حماس تفاوتی را احساس نمی کنیم."
 
همچنین این مقامات بلندپایه  اطلاعاتی را در اختیار دبکافایل قرار داده‌اندکه بر اساس آن، "بنیامین نتانیاهو" نخست وزیر رژیم صهیونیستی تصمیم دارد با دولت آمریکا برای ادامه حمایت از تشکیلات خودگردان از طریق کنگره مقابله کند.
 
از سوی دیگر نتانیاهو از طریق لابی" آیپک" ، قدرتمندترین لابی صهیونیستی در آمریکا، تلاش خواهد کرد تا قانون مربوط به انتقال کمک‌های مالی آمریکا به دولت فلسطینی در کرانه باختری را تا زمانی که مورد حمایت حماس هستند، ممنوع کند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار