نبود دستورالعمل‌های درمانی بزرگترین چالش جامعه سلامت

مدیرعامل شرکت بیمه‌آتیه سازان حافظ مشکلات عمومی نظام سلامت را نبود و یا کمبود ستورالعملهای درمانی و همچنین سطح بندی خدمات درمانی عنوان کرد.

افشین مقصودی، مدیرعامل شرکت بیمه‌آتیه سازان در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران  با بیان اینکه طرح تحول نظام سلامت، اقدام هوشمندانه و بسیار با ارزشی است، بیان داشت، دولت و وزارت بهداشت در این زمینه قدم های ارزنده ای برداشته اند و امید است با سیاست‌های پیش رو پدیده ی زیرمیزی نیز حذف شود.
 
وی با اشاره به مشکلات عمومی جامعه سلامت کشور گفت: مشکلات عمومی نظام سلامت عمدتا مشکلاتی است که جامعه ما را در برگرفته است نبود دستورالعمل‌های درمانی یا کمبود آن به ویژه اینکه برای برخی بیماری‌ها، دستور‌العملی وجود دارد و این موضوع سبب می‌شود تعرفه مناسب با آن و یا نظارت بر عملکرد درمانی و یا حتی بررسی خدمات درمانی ضعیف صورت گیرد چرا که دستورالعملی برای انطباق و ضعیف با آن وجود ندارد.
 
مدیر عامل شرکت بیمه‌آتیه سازان حافظ با بیان اینکه سطح بندی خدمات درمانی یکی دیگر از مشکلات عمومی جامعه سلامت است، افزود: در برخی از مراکز سطح بندی خدمات درمانی رعایت نمی‌شود و در حال حاضر با طرح نظام پزشک خانواده و بیمه روستایی فعالیت‌هایی آغاز می شود که این مشکلی را رفع می کند.
 
انتهای پیام/
 
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار