افزایش جریمه‌ بانک متهم به همکاری با ایران تا سقف 6 میلیارد دلار

"فرانسوا اولاند" دیشب در ضیافت شام میهمانان مراسم یادبود نبرد نورماندی، با رایزنی با همتای آمریکایی خود خواستار تخفیف در جریمه بانک فرانسوی متهم به همکاری با ایران شد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل ازشبکه خبری رویترز؛  مقامات آمریکایی در نظر دارند، جریمه مالی بانک "بی ان پی" را که متهم به همکاری با ایران در دور زدن تحریم‌هاست، از 10 میلیارد دلار به 16 میلیارد دلار افزایش دهند.
 
مقامات بانک "بی ان پی" در مذاکره با مقامات آمریکایی خواستار تعیین جریمه حداکثر 1 میلیارد دلاری شده بودند. وزیر خارجه و رئیس جمهور فرانسه نیز بارها در تماس‌های حضوریی و حتی با ارسال نامه به مقامات آمریکایی، ضمن هشدار در خصوص عواقب منفی این جریمه بر اقتصاد فرانسه و اروپا، خواستار اعمال جریمه‌ای «منطقی‌تر» شده بودند.
 
دیشب نیز فرانسوا اولاند رئیس جمهور فرانسه در ضیافت شام میهمانان مراسم بزرگدشات نبرد نورماندی، از "باراک اوباما" رئیس جمهور آمریکاخواسته بود مقامات کشورش را برای تخفیف در این جریمه متقاعد کند.
 
"بن رودز" مشاور سیاسی اوباما نیز در واکنش به درخواست‌های مقامات فرانسوی گفته بود که این موضوع مسئله‌ای مربوط به وزارت دادگستری و خارج از حوزه مسائل سیاسی است و رئیس جمهور آمریکا قصدی برای دخالت در این مورد ندارد.
 
بانک "بی ان پی" متهم است که در فاصله سال‌های 2002 تا 2009 بدون موافقت آمریکا با ایران، سودان و کوبا معاملات تجاری با ارز رایج آمریکا یعنی دلار داشته است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار