ستاره‌های ادوار جام جهانی/ 2010

این مهره‌‌کلیدی هنوز نسوخته است+عکس

"دیگو فورلان "بازی ساز قهاری که همیشه در خدمت تیمش بوده و کمتر به حضور در ویترین فوتبال علاقه دارد، برای مردم کشورش یک اسطوره است.

به گزارش مجله شبانه باشگاه خبرنگاران، فورلان در سال 1979 در مونته ویدئو اروگوئه به دنیا آمد، پدر و پدر بزرگش نیز از فوتبالیست‌های صاحب نام اروگوئه هستند. پدرش پابلو فورلان در 2 جام جهانی 1966 و 1970 برای تیم ملی کشورش به میدان رفته است. فورلان در زمین فوتبال در پست مهاجم بازی می‌کند و فوق‌العاده تکنیکی بوده و از شم گلزنی بسیار بالایی برخوردار است.

این مهره‌ کلیدی هنوز نسوخته است +عکس

وی در تیم‌های پنارول، دانوبیو و ایندپندنت بازی کرد و پس از درخشش، با تیم‌های سطح اول اروپا قرارداد امضا کرد. در باشگاه ایندپندنت از سال 1988 تا 2002 حضور داشت و 80 بار برای این تیم به میدان رفت و 37 گل به ثمر رساند.

بعد از درخشش در این تیم و زدن گل‌های حساس، در سال 2002 به لیگ برتر رفت و به خدمت تیم منچستر یونایتد در آمد و 2 سال قرارداد امضا کرد. دیگو فورلان در طول 2 سال 63 بازی برای منچستر انجام داد و 10 گل زد و سال 2004 به اسپانیا رفت و در لالیگا با تیم ویارئال قرارداد 3 ساله بست. وی 106 بار برای ویارئال به میدان رفت و 54 گل به ثمر رساند و سال 2007 به تیم اتلتیکو مادرید نقل مکان کرد.


این مهره‌ کلیدی هنوز نسوخته است +عکس
دیگو فورلان 2 بار برنده جایزه کفش طلای اروپا شده است

فورلان از سال 2002 در تیم ملی کشورش بازی می کند و تا پایان جام جهانی 2010 آفریقای جنوبی 69 با به میدان رفت و 29 گل برای تیم کشورش به ثمر رساند.

یکی از بهترینهای 2010
در جام جهانی 2010 یکی از مهره‌های موثر تیم کشورش بود و با به ثمر رساند 5 گل، 2 پاس گل، زدن 32 شوت به دروازه حریف و 309 پاس، یکی از بهترین بازیکنان تیم اروگوئه و جام بود.

این مهره‌ کلیدی هنوز نسوخته است +عکس
فورلان به عنوان بهترین بازیکن جام نوزدهم در کنار کاسیاس دروازه بان برتر و مولر آقای گل مسابقات

پس از اتمام رقابت هاي فوتبال جام جهاني 2010 آفريقاي جنوبي و قهرماني تيم اسپانيا، فيفا بهترين هاي اين دوره از رقابت ها را معرفي کرد. توپ طلايي آن دوره از جام به "ديه گو فورلان" 31 ساله از تيم ملي اروگوئه رسيد که با به ثمر رساندن 5 گل، موثرترين بازيکن تيم و جام لقب گرفت.

در آن تورنمنت، وسلي اشنايدر از تيم ملي هلند و داويد ويا از اسپانيا به ترتيب توپ هاي نقره ای و برنز را از آن خود کردند. رقابت های فوتبال جام جهانی 2010 آفريقای جنوبی با قهرمانی اسپانيا خاتمه يافت و تيم های هلند، آلمان و اروگوئه به ترتيب دوم تا چهارم شدند.

درخشش در سن بالا
در 33 سالگی هنوز هم یک ابرستاره بود و با اینکه درخشش قابل توجهی در اینترمیلان نداشت در لباس اینترناسیونال بهترین گلزن این تیم برزیلی لقب گرفت. فورلان روزهای خوبی را در لیگ برزیل سپری کرد و هوادارانش گلی را که از فاصله 25 متری در دیدار با تیم اسپورتیوو به ثمر رساند فراموش نخواهند کرد.

در اروگوئه او را با فامیلی دومش نیز به خوبی می شناسند: دیگو کوراسو، ستاره ای که در لباس تیم ملی اروگوئه همیشه متعصب و جدی و پر تلاش بوده است. ستاره شماره 10 این روزهای سرزو اوزاکای ژاپن با 109 بازی ملی و 36 گل زده همچنان در خدمت تیم ملی فوتبال کشورش است.

این مهره‌ کلیدی هنوز نسوخته است +عکس

وقتی گل شماره 32 خود را ثبت کرد و رکورد هکتور اسکارونه (1930) را شکست، گریست و گل خود را به مردم صبور و درد کشیده کشورش تقدیم کرد. برخی اظهارات فورلان درباره تاریخ اروگوئه و ظلمی که به مردم این کشور در چند دهه گذشته شده خشم مقامات سیاسی این کشور را در پی داشته و از این جهت نزد مردم بسیار محبوب و محترم است.

فورلان در جام جهانی 2014 نیز در کنار تیم ملی اروگوئه است و قطعاً این آخرین تورنمنت جهانی برای او محسوب می شود، در کنار ستارگانی چون کاوانی، استوانی، رامیرز، گودین و سوارس او نیز می کوشد تا در صعود تیمش به مرحله بعدی به تیمش کمک کرده و کاری کند تا اروگوئه از سد کاستاریکا، انگلیس و ایتالیا عبور کند.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار