"حنان عشراوی" از تصميم استراليا در قبال شرق قدس به شدت انتقاد کرد

عضو کمیته اجرایی سازمان آزادیبخش فلسطین "ساف" روز جمعه از تصمیم دولت استرالیا به اجتناب از توصیف شرق قدس به عنوان "منطقه اشغالی" به شدت انتقاد کرد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فرانسه ، عضو کمیته اجرایی سازمان آزادیبخش فلسطین "ساف" روز جمعه از تصمیم دولت استرالیا به اجتناب از توصیف شرق قدس به عنوان "منطقه اشغالی " به شدت انتقاد کرد.

حنان عشراوی گفت: چنین تصمیمی با اجماع بین المللی که تاکید دارد شرق قدس ، سرزمین اشغال شده است تناقض دارد.

عشراوی افزود: دو قطعنامه 242 و 338 شورای امنیت سازمان ملل متحد مشتمل بر همه سرزمین های اشغالی فلسطین در سال 1967 از جمله شرق قدس است.

وی از تصمیم جدید استرالیا در قبال شرق قدس به شدت انتقاد کرد و آن را عقبگرد سیاسی و قانونی خطرناک و تلاش های مطرود برای تغییر ساختار حقوق بین المللی به سود اسراییل دانست. این مقام ساف از جرج برندیس دادستان کل استرالیا خواست مفاد ذیربط حقوق بین المللی را به خوبی مطالعه و از تصمیمش صرف نظر کند.

عشراوی از دولت استرالیا خواست به جای اتخاذ مواضع خطرناکی که باعث شعله ور شدن تنش و مخدوش شدن قانون بین المللی می شود و به اعتبار استرالیا ضربه می زند ، به جامعه بین المللی و تلاش برای برقراری صلحی عادلانه کمک کند.

آویگدور لیبرمن وزیر امور خارجه اسراییل از تصمیم استرالیا درباره شرق قدس استقبال کرد. لیبرمن گفت:  استرالیا از گفتن حقیقت درباره تنش موجود بین دو طرف اسراییلی و فلسطینی بیم ندارد.

انتهای پیام/
برچسب ها: بین الملل ، استرالیا ، شرق ، قدس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار