روزنامه نگار فرانسوی:

تروریست‌های القاعده در فکر حمله به اماکن عمومی فرانسه هستند

کارشناس امور خاورمیانه از حضور گروهک‌های وابسته به القاعده در فرانسه خبر داد که در انتظار حمله به فرودگاه‌ها و اماکن عمومی هستند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از پایگاه خبری شبکه العالم، کارشناس امور خاورمیانه و روزنامه نگار فرانسوی از حضور گروهکهای وابسته به القاعده در این کشور خبر داد که در انتظار حمله به فرودگاه‌ها و اماکن عمومی هستند.

 "ساموئل لوران" که در روزنامه "لوموند" کار می کند، خاطرنشان کرد: 30 نفر از جنگجویان (تبعه فرانسه) از جمله یکی از سران القاعده  از سوریه باز گشته‌ و در جامعه فرانسه ادغام شده‌اند؛ تحرکات آنها به صورت فردی است و کاملا طبیعی زندگی می کنند.

وی تأکید کرد این افراد نقاط ضعف و قدرت نهادهای امنیتی فرانسه را می‌شناسند.

لوران با افشای این اطلاعات در کتاب جدید خود تحت عنوان "القاعده در فرانسه .. حقایقی از شبکه‌های آماده برای حمله" می نویسد: این افراد از طریق سومالی و مغرب به فرانسه بازگشته اند و همدیگر را نمی شناسند و حتی نمی دانند که چه کسانی در فرانسه آنان را به کار گرفته اند.

این روزنامه نگار فرانسوی خاطرنشان کرد: شبکه‌ای از عناصر القاعده از سوریه به سومالی تا پاریس امتداد یافته و این عناصر به سلاح قابل توجهی تجهیز شده‌اند.
وی تأکید کرد: در اینجا منظور کلاشینکف نیست، بلکه موشک‌های زمین به هوا و زمین به زمین و تفنگهای نشانه زنی است.

لوران اظهار داشت: یکی از اهداف این افراد، ترور شخصیتها یا هدف قرار دادن اماکنی است که بتوان از طریق آنها خسارت هرچه بیشتری را وارد کرد.

لوران خاطرنشان کرد: ما اکنون در برابر نمونه ای مانند "نموش" عامل حمله به موزه یهودی بروکسل قرار نداریم؛ بلکه ما اکنون در برابر افرادی هستیم که به دنبال عملیاتی شبیه به حملات مادرید، لندن و حتی 11 سپتامبر هستند.

این روزنامه نگار فرانسوی گفت: تعداد جنگجویان فرانسوی اعلام شده از سوی دولت فرانسه که در سوریه درحال جنگ هستند دقیق نیست؛ در شهر سلمی در سوریه که تحقیقی در آنجا صورت گرفته، 500 جنگجوی فرانسوی هستند.

وی افزود: ما در برابر صحنه‌ای متفاوت با عراق و مالی نیستیم؛ و افرادی که از جنگ بازگشته‌اند، در حال تکمیل آن کاری هستند که در سوریه آغاز کرده‌اند.

لوران که اطلاعات خود را بر اساس تحقیقات میدانی به دست آورده است، خاطرنشان کرد: تفاوتی بین گروه‌های مسلح در سوریه یا گروه‌های وابسته به القاعده و دیگر گروه‌ها وجود ندارد؛ همه این گروه‌ها دارای تفکرات تکفیری سلفی هستند.

این روزنامه نگار با متهم کردن دولت فرانسه به اتخاذ نکردن تدابیر لازم در گذشته و اکنون برای مقابله با این پدیده، اظهار داشت: دولت فرانسه از آغاز جنگ در سوریه اشتباهات بزرگی را در پیش بینی‌های خود انجام داد؛ پیش بینی‌ها درباره  امکان جذب عناصر مسلح در جنگ سوریه و سادگی انتقال آنان به این کشور، اشتباه بود.
لوران تأکید کرد: نهادهای اطلاعاتی فرانسوی می توانستند شبکه هایی را که مخفیانه فعالیت نمی کردند شناسایی و به آنها نفوذ کنند؛ شبکه‌هایی که در لبنان و به صورت ویژه در "طرابلس" (شمال لبنان) وجود دارند و نموش و عمر بکری فستق و هزاران اروپایی دیگر با آنها ارتباط برقرار کردند.

این نویسنده و روزنامه نگار فرانسوی خاطرنشان کرد: دولت فرانسه به دنبال درمان عوارض این افراطی ها است ولی به دنبال درمان عامل آن نیست.

لوران، رشد بی‌سابقه جریان سلفی در فرانسه بین مهاجران و حتی فرانسوی‌ها را عامل اصلی این تهدیدها دانست.

ساموئل لوران در سال 2013 نیز کتابی را در خصوص فعالیتهای تشکیلات تروریستی القاعده در ساحل آفریقا منتشر کرد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار