بروجردی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

ظرف چند هفته آینده شاهد تغییر رویکرد مخالفان بشار اسد خواهیم بود

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: معتقدم با پیروزی قاطع بشار اسد و حضور گسترده مردم در انتخابات علی­رغم تهدیدات جدی امنیتی، در آینده مسیر تحولات به نفع بشار و حامیان منطقه­ای وی تغییر خواهد کرد.

علاالدین بروجردی در پی سفر وزیر امور خارجه ایالات متحده آمریکا به بیروت و در خواست وی از حزب­‌الله لبنان برای کمک به مهار بحران سوریه با همکاری ایران و روسیه، به خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران گفت: این درخواست نشان از برخورد منفعلانه آمریکاست.

وی افزود: آمریکایی­‌ها بش از 3 سال سرمایه­‌گذاری گسترده انجام داده و جنگ نیابتی تدارک دیدند تا ساختار سیاسی سوریه را تغییر دهند، ولی نتوانستند.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تصریح کرد: انتخابات ریاست جمهوری سوریه با حضور چشمگیر مردم این کشور و موفقیت بشار اسد انجام شد.

وی ادامه داد: در شرایط فعلی حضور شتابزده جان کری در بیروت نشان­دهنده واکنش منفعلانه ایالات متحده آمریکا به تحولات مهم خاورمیانه است.

بروجردی خاطرنشان کرد: ادبیات بکار گرفته شده توسط جان کری در بیروت و مصاحبه مطبوعاتی و اذعان به قدرت حزب­الله لبنان، مهر تائیدی بر شکست سیاسی آمریکا و پیروزی مقاومت در ارتباط با تحولات سوریه است.

رئیس هیئت پارلمانی ایران که از سفر به سوریه برای اطلاع از روند برگزاری انتخابات ریاست جمهوری این کشور بازگشته است، گفت: معتقدم با پیروزی قاطع بشار اسد و حضور گسترده مردم در انتخابات علی­‌رغم تهدیدات جدی امنیتی، در آینده مسیر تحولات به نفع بشار و حامیان منطقه­‌ای وی تغییر خواهد کرد.

وی ادامه داد: مخالفین دولت سوریه ناگزیر خواهند شد راه معامله با دولت را بجای مقابله با دولت برگزینند.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تاکید کرد: ظرف چند هفته آینده شاهد تغییر رویکرد مخالفان بشار اسد خواهیم بود.

وی افزود: گرچه آمریکایی­‌ها همچنان برطبل جنگ می­‌کوبند ولی بسیار واضح است که سیاست آنها منفعلانه و مثل همیشه همراه با معیار دوگانه است.

بروجردی خاطرنشان کرد: از یک طرف آقای اوباما قبل از انتخابات ریاست جمهوری سوریه اعلام می کند ما سلاح‌­های پیشرفته و آموزش به مخالفان بشار اسد خواهیم داد و از طرف دیگری وزیر خارجه آمریکا با حضور در بیروت نظرات متفاوتی را اعلام میکند!

وی در پایان گفت: دوگانگی آمریکا نشان­‌دهنده سردرگمی سیاست خارجی این کشور در جریانات منطقه­‌ای است.

اضافه می شود؛ انتخابات چند حزبی ریاست جمهوری سوریه برای اولین بار روز سه‌شنبه -13 خردادماه- برگزار شد.

پیروز این انتخابات که با حضور گسترده مردم برگزار شد، بشار اسد رئیس جمهور سابق سوریه بود.

در پی برگزاری انتخابات سوریه که پیام بین­‌المللی برای آمریکا داشت، جان کری وزیر امورخارجه این کشور در سفری شتاب‌زده وارد بیروت پایتخت لبنان شد.

وی در این سفر از حزب­الله لبنان - که پیشتر از آنها به عنوان تروریست یاد می‌کردند!- درخواست کرد با همکاری ایران و روسیه در مهار بحران سوریه همکاری کند.

اما سوال مهمی که جان کری به آن پاسخ نداد اینکه چه کسی وضعیت سوریه را بحرانی کرد؟ و چه کسی از مخالفان مسلح حکومت سوریه با آموزش و سلاح حمایت می­کند؟

در حالی جان کری در لبنان دست نیاز خود را به سوی حزب­الله لبنان دراز می‌­کند که رئیسش در واشنگتن بارها و بارها به این نکته تاکید کرده که از مخالفان بشار اسد حمایت کرده و به آنها آموزش و سلاح خواهیم داد.

کشور 25 میلیون نفری سوریه و 5 میلیون نفری لبنان(حزب الله) در کنار جمهوری اسلامی ایران و جمهوری اسلامی عراق به عنوان خط مقاومت خواب را از سر رژیم منحوس صهیونیستی ربوده و ایالات متحده آمریکا - که خود را سرمدار جهان می‌داند- سردرگم کرده است.

جمهوری عربی سوریه شرایط عادی ندارد، در حال حاضر با دخالت و سرمایه­‌گذاری کشورهای مخالف سوریه –غربی – عربی – عبری - حدود 80 هزار تروریست از 83 کشور جهان در غالب 32گروه در سوریه حضور دارند.

در این میان بیشترین درگیری و خرابکاری سوریه توسط جبهه النصره، داعش، ارتش آزاد، لواء التوحید، جبهه نصره الشام و ... صورت می‌گیرد.

همچنین جهاد موسوم به جهاد نکاح توسط 2 گروهک جبهه النصره و داعش در حال انجام است.

ناگفته نماند سوریه با 180 هزار و 185 کیلومتر مربع حدود 25 میلیون نفر جمعیت دارد که 7 میلیون نفر آنها در خارج از کشور زندگی می‌کنند.

همچنین این کشور 14 استان دارد که دمشق، حلب، حمص، دیرالزوار،لاذقیه، طرابلس از مهمترین استان های سوریه به شمار می‌رود.

حدود 80 در صد مردم سوریه سنی،12درصد علوی، 5درصد شیعه، و 2 درصد اسماعیلی هستند.

در انتخابات اخیر نیز 3 نامزد انتخابات ریاست جمهوری در سوریه به رقابت برداختند تا در صورت بیروزی به مدت 7 سال ریاست دولت این کشور را برعهده بگیرند.

حسان­‌النوری نماینده پارلمان سوریه و دانش آموخته آمریکا و عبدالحفظ حجار به رقابت با بشار اسد رئیس جمهور قبلی سوریه پرداختند.

طبق قانون اساسی سوریه، مدت سکانداری ریاست دولت در این کشور 7 سال است و هر شخص 4 دوره به صورت متوالی می­تواند رئیس جمهور این کشور شود.

بشار اسد که برای بار سوم پیروز انتخابت ریاست جمهوری سوریه شد یک دوره دیگر می­‌تواند در انتخابات ریاست جمهوری این کشور شرکت کند.

جمهوری عربی سوریه در حالی شرایط بحران وجنگی را پشت سر می‌گذارد که با حضور گسترده مردم این کشور در انتخابات و بیعت مجدد با بشار روزهای خوبی را در انتظار دارد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار