شیراز/

صرفه جویی 6 میلیارد تومانی با بومی سازی شیرهای کنترلی در شرکت گاز پارسیان

شرکت پالایش گاز پارسیان به انحصار دو کشور کانادا و آمریکا در ساخت شیرهای کنترلی پایان داد و با بومی سازی این قطعه ها، 6 میلیارد تومان صرفه جویی شد.

 به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران شیراز؛ مدیر عامل شرکت پالایش گاز پارسیان استان فارس گفت: شیرهای کنترلی یکی از قطعات استراتژیک در پالایشگاه گاز به شمار می رود که همسو با تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی در این شرکت بومی سازی شده است.

فرشید ابدالی دهدزی ادامه داد: به دلیل اعمال تحریم و با توجه به تدوین دانش فنی و تهیه شناسنامه ساخت قطعات این شیرها، بومی سازی این قطعات علاوه بر صرفه جویی بیش از 6 میلیارد تومانی، اطمینان بخشی برای سایر شرکت های پالایش گاز را بدنبال داشته است.

وی افزود: شیرهای کنترلی از جمله مهمترین قطعاتی است که دارای فناوری و آلیاژ خاص بوده و بدلیل کارکرد در فشار 100 بار و دمای 400 درجه سانتیگراد، از حساسیت ویژه ای برخوردار است.

به گفته ابدالی دهدزی ، 160 نوع از این قطعه در 6 مدل و سایزهای 4 تا 16 اینچ در واحدهای نم زدایی پالایشگاهی وجود دارد و در حال حاضر 2 سایز از آن بصورت کامل در کشور داخلی سازی شده است.

این مسوول ادامه داد: با از سرویس خارج شدن هر کدام از این قطعه‌ها، 25 تا 28 میلیون متر مکعب گاز در روز توقف تولید خواهیم داشت.

مدیر عامل شرکت پالایش گاز پارسیان استان فارسگفت: این شیرها بیشترین عملکرد کاری در طول 24 ساعت را دارند و تا پیش از این از سوی کشورهای کانادا و آمریکا تامین می شد که با توجه به تحریم، خرید این قطعات از سال 87 تاکنون مقدور نبوده است.

ابدالی دهدزی بیان کرد: با همت کارشناسان داخلی، تحریم های صنعت نفت برای کشور به فرصت تبدیل شد و شرکت های پالایش گاز همسو با سیاست های کلان وزارت نفت و شرکت ملی گاز، با تشکیل کمیته‌های خودکفایی برای بیش از 2 هزار و 551قطعه مورد نیاز خود شناسنامه‌ فنی تهیه کرده اند.

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.