انتشار خاطرات همسر نخست‌وزیر انگلیس از جنگ‌جهانی اول پس از ۱۰۰سال/چرچیل در جوانی چگونه بود؟

انتشارات دانشگاه آکسفورد انگلستان کتابی را در دست چاپ دارد که ناگفته‌های جالبی از پشت پرده یکی از خونین‌ترین جنگ‌های تاریخ یعنی جنگ جهانی اول را فاش می‌کند.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران،انتشارات دانشگاه آکسفورد انگلستان کتابی را در دست چاپ دارد که ناگفته‌های جالبی از پشت پرده یکی از خونین‌ترین جنگ‌های تاریخ یعنی جنگ جهانی اول را فاش می‌کند. این کتاب که سال‌ها در کتابخانه این دانشگاه نگهداری می‌شد،‌ خاطرات مارگوت اسکویت همسر نخست وزیر وقت انگلیس یعنی هربرت هنری اسکویت است که نقش تعیین کننده‌ای در ورود انگلستان به جنگ جهانی اول و کشتار میلیون‌ها انسان داشت.

گاردین که خبر انتشار این کتاب را منتشر کرده است،‌ با تلخ و گزنده خواندن محتوای کتاب،‌ در بخش‌هایی از گزارش خود به محتوای این کتاب اشاره کرده است که درباره جوانی‌های وینستون چرچیل، نخست وزیر انگلیس در زمان جنگ جهانی دوم است.

چرچیل که در آن زمان پایه‌های ورود خود به دنیای سیاست را مستحکم می‌کرد از زبان مارگوت اسکویت جسور، بی‌پروا و حادثه جو توصیف شده است و کار به آنجا رسیده که نویسنده این خاطرات در دوره نوشتن خاطراتش که مربوط می‌شود به سال‌های 1914 تا 1916 چرچیل را دیوانه جنگ توصیف کرده است و نوشته است او روزی از عفونت خون خواهد مرد! خونی که قلب و معده او را خواهد گرفت. و این پیش بینی درست از آب در می‌آید و تقریبا 25 سال بعد چرچیل یکی از چهره‌های شاخصی است که دنیا را وارد جنگ خونین دیگری یعنی جنگ جهانی دوم می‌کند.

نویسنده این کتاب متولد 1864 میلادی است و این کتاب یش از 100 سال در کتابخانه دانشگاه آکسفورد نگاه داشته شده بود و ویژگی منحصر به فردش توصیف‌های دقیق و جزئی  از اتفاقات جنگ جهانی اول است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار