کرمان/

دره"راگه"یکی از زیباترین ومنحصر بفرد ترین دره های ایران

فرماندار رفسنجان گفت : " دره راگه " در رفسنجان در بین تعداد معدود دره های زیبای ایران مانند ، تنگه رتیل در کویر لوت ، کال جنی در طبس و دره زینگان در ایلام یکی از زیباترین ومنحصر بفردترین دره های ایران است.

حمید ملانوری در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران کرمان افزود : این دره به دلیل عبور رودخانه گیودری و سیلابهای منطقه در طول هزاران سال بوجود آمده است.

وی تصریح کرد : در این دره مخروط هاى نوك تیز و کله قندی ، ستون ها و ستونك هاى فرسایشى ، تیغه ها و دیواره هاى نوارى مشاهده مى شود.

ملا نوری افزود : در گوشه و كنار این دره ، كنگره ها با اشكال متنوع و جالب به چشم مى خورند و بین آنها راه هاى تنگ و باریك و گاهى پهن و وسیع وجود دارد ، علاوه بر این شكاف ها و سوراخ هاى بزرگ و كوچكى هم ایجاد شده اند که برخی طبیعی و برخی در گذشته های دور توسط انسانها ساخته شده است.

وی وجه تمایز این دره با دره های موجود در کشور رادسترسی مناسب ، آب و هوای خوب ، امنیت و نزدیکی به زیرساختهای مناسب منطقه برشمرد و خاطرنشان کرد :این تنگه می تواند یکی از مقاصد گردشگری زمین شناسی باشد .

فرماندار رفسنجان افزود : این دره که دو جاذبه گردشگری میمند و کلوت های شهداد را به هم وصل کرده است ، می تواند بخشی از مسیر گردشگری باشد و کسانی که به قصد طبیعت‌گردی به استان کرمان آمده اند این پدیده کم نظیر طبیعی را هم مشاهده کنند.

وی سایتwww.rageh.irرا برای معرفی هرچه بیشتر این طرح ذکر کرد و گفت : هر ساله در ایام نوروز و تعطیلات تعداد زیادی گردشگر از این جاذبه ی گردشگری بازدید می کنند./س


برچسب ها: دره ، راگه ، کرمان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Netherlands
ناشناس
۲۱:۲۶ ۱۶ مرداد ۱۳۹۳
این دره ملک خصوصی است و زمین اجدادی یکی از دوستان منه…امیدوارم که اطلاع رسانی درست صورت بگیره.
البته فعلا دنبال سرمایه گذار هستیم…..
با تشکر.