نخست وزیر مصر در سمتش ابقا شد

"ابراهیم محلب" نخست وزير مستعفی مصر اعلام كرد كه رئیس جمهوری جديد اين كشور وی را مامور تشكيل دولت جديد كرده است.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگارانبه نقل از پایگاه خبری شبکه العالم، خبرگزاری مصریالشرق الاوسط به نقل از ابراهيم محلب، گزارش داد كه دولت فعلي تا زمان تشكيل دولت جديد، به صورت انتقالي به کار خود ادامه می دهد.

وي افزود كه رايزني ها براي تشكيل دولت جديد مصر هنوز آغاز نشده است.

منابع رسانه اي محلي گزارش دادند كه انتظار مي رود وزراي اصلی دولت مستعفی مصر مانند وزير دارايی در دولت جديد نيز حضور داشته باشند.

هيات وزيران مصر صبح ديروز (دوشنبه) ، آخرين نشست خود را به رياست محلب برگزار كرد و طي آن وي ، استعفای دولت خود را بعد از حدود صد روز از زمان تشكيل آن به عبدالفتاح سيسی، رئيس جمهوري جديد مصر، ارایه كرد.

محلب بارها درجمع خبرنگاران گفته بود كه دولت وي پس از سوگند ریاست جمهوری جدید، استعفای خود را اعلام خواهد كرد تا به رییس جمهور فرصت دهد آزادانه معاونان خود را انتخاب کند.

وي همچنين گفته بود كه طرح خود را براي توسعه کشور به رئيس جمهوري ارایه خواهد كرد تا وي تصميم مناسبی در مورد آن اتخاذ کند.

دولت محلب اول ماه مارس گذشته با 31 وزير سوگند ياد كرد و در این مدت هيچ تغييري در آن صورت نگرفت، جز اينكه بعد از اعلام تصميم عبدالفتاح سيسي در 26 مارس گذشته براي نامزد شدن در انتخابات رياست جمهوري مصر، "صدقي صبحي" به عنوان جانشين سيسي وزير دفاع شد.

انتهای پیام/
برچسب ها: ابراهیم محلب ، سمتش ، ابقا ، مصر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار