امشب ساعت 23:30 همراه با مراسم افتتاحیه

تقابل جوکوبونیتو برزیلی برابر فوتبال مدرن اروپا / برزیل – کرواسی بازی افتتاحیه را انجام خواهند داد

افتتاحیه مسابقات جام جهانی 2014 امشب برگزار‌ می‌شود که این دوره از رقابت‌ها با دیدار تیم برزیل، میزبان رقابت‌ها برابر کرواسی در سائوپائولو آغاز می‌شود.

به گزارش گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران، رقابت‌های جام جهانی 2014 فوتبال امشب ساعت 23:30 پنجشنبه 22خرداد همراه با مراسم افتتاحیه در کشور برزیل آغاز می‌شود تا 32 کشور حاضر در جام بیستم به رقابت با یکدیگر بپردازند، اما این دوره از رقابت‌ها با رویارویی برزیل، میزبان جام جهانی برابر کرواسی استارت می‌خورد.

تیم‌های "برزیل – کرواسی" در مجموع تاکنون 2 بار به مصاف یکدیگر رفته‌اند.

تیم ملی فوتبال برزیل مقابل کرواسی تاکنون یک پیروزی و یک تساوی به دست آورده است. درمجموع دیدارهای 2 تیم، سه گل به ثمر رسیده است که سهم تیم برزیل 2 گل و تیم کرواسی یک گل بوده است.

تیم‌های برزیل و کرواسی در گروه A رقابت‌های جام‌جهانی 2014 با تیم‌های مکزیک و کامرون همگروه است‌. 2 تیم 23 خرداد و ساعت 30 بامداد به وقت تهران در ورزشگاه سائوپائولو به مصاف هم می‌روند.

برزیل با همان ترکیبی که سال گذشته در جام کنفدراسیون با آن به قهرمانی رسید، بازی نخست جام 2014 برابر کرواسی را برگزار می کند. در این ترکیب نیمار در جایگاه همیشگی خود در کنار فرد، اسکار و هالک قرار خواهد گرفت .

از سوی دیگر حریف کروات به رهبری نیکو کواچ، به اندازه برزیل ستاره ندارد و دانیل پرانجیچ بعد از مصدومیت در آخرین دیدار تدارکاتی کرواسی مقابل استرالیا، ممکن است در ترکیب اصلی قرار نگیرد و روی نیمکت ذخیره ها در کنار ایوان استرینیچ دیگر مدافع این تیم بنشیند .

در دیدار افتتاحیه جام جهانی ماریو مانژوکیچ بازیکن مطرحی که هفته گذشته جدایی خود از بایرن مونیخ را اعلام کرد نیز به دلیل محرومیت نمی‌ تواند کرواسی را همراهی کند. وی به دلیل خطای خطرناک بر روی بازیکن حریف در دیدار پلی آف مقدماتی جام جهانی مقابل ایسلند، اخراج شد .

کواچ سرمربی فعلی تیم کرواسی خود در جام جهانی 2006 کاپیتان این تیم بود. مسابقاتی که کرواسی همانند امسال دیدارهای خود را با بازی مقابل برزیل آغاز کرد .

تاکنون میزبان جام جهانی هرگز مسابقه افتتاحیه این رقابت‌ها را نباخته است. در دوره‌های گذشته جام جهانی، تیم‌های کشور میزبان در بازی‌های افتتاحیه 14 بار به پیروزی رسیده‌ و بقیه را مساوی کرده‌اند .

 برزیل پیش از این یکبار در سال 1950 میزبان جام جهانی بوده است و در دیدار افتتاحیه آن رقابت‌ها موفق شد مکزیک را با نتیجه 4 بر صفر شکست دهد .

 تاکنون هشت مسابقه از 12 بازی افتتاحیه جام جهانی با حداکثر به ثمر رسیدن یک گل به پایان رسیده است .

برزیل برای بیستمین بار است که در جام جهانی شرکت می‌کند. این تیم تنها تیمی است که در تمامی ادوار جام جهانی حضور داشته است

برزیل با 67 پیروزی و به ثمر رساندن 210 گل در جام جهانی، رکوردار بیشترین برد و بالاترین تعداد گل در این رقابت‌ها است .

برزیل در 9 مسابقه گذشته خود در مرحله گروهی جام جهانی هشت بار به پیروزی رسیده و یک بار مساوی کرده است. آخرین شکست این تیم در مرحله گروهی این رقابت‌ها باخت 2 بر یک مقابل نروژ در جام جهانی 1998 بود .

کرواسی در 13 بازی قبلی خود در جام جهانی فقط 11 گل خورده است که بهترین آمار از این نظر در بین 32 تیم حاضر در جام جهانی 2014 به شمار می‌رود .

 کرواسی در 9 بازی قبلی خود در جام جهانی شش کارت قرمز دریافت کرده است .

 برزیل در آخرین دیدار رسمی خود مقابل کرواسی موفق شد در جام جهانی 2006 این تیم را یک بر صفر شکست دهد. زننده تک گل این مسابقه که در برلین برگزار شد، کاکا بود
.

انتهای پیام/

 

برچسب ها: رقابت ، دیدار ، مکزیک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.