قابل توجه کسانی که می‌خواهند لاغر شوند؛

زیاد بجوید تا کمتر بخورید

سوزاندن کالری بیشتر، برای همه مطلوب است و هر کاری که کالری بیشتری بسوزاند و البته زحمت کمتری داشته باشد، نظر همه را جلب می‌کند یکی از این کارها جویدن زیاد غذا است.

دکتر مسعود کیمیاگر، متخصص تغذیه در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: جویدن غذا نیاز به انرژی دارد و این انرژی از سوخته شدن کالری تامین می‌شود و با جویدن بیشتر، مسلما کالری بیشتری خرج می‌شود. علاوه بر این، وقتی در حین غذا خوردن لقمه را بیشتر می‌جویم، تمایل و اشتهایمان برای غذا خوردن کمتر می‌شود و این روش در واقع یکی از ده‌ها توصیه پزشکان متخصص تغذیه در رژیم غذایی کاهش وزن برای افراد است.

دکتر کیمیاگر در ادامه گفت: از زمانی که فرد شروع به خوردن غذا می‌کند، تا زمای که مغز انسان فرمان سیری را صادر کند، 25-30 دقیقه طول می‌کشد بنابراین در این فاصله زمانی، فردی که غذا را زیاد می‌جود، به طور طبیعی برای جویدن یک لقمه از غذا، وقت بیشتری می‌گیرد و در این فاصله زمانی تا زمان فرمان سیری از طرف مغز، تعداد لقمه‌های کمتری مصرف می‌کند.

این متخصص تغذیه در پایان اظهار داشت: حجم غذای مصرف شده توسط فردی که زیاد می‌جود، در مقایسه با یک فردی که معمولی غذا می‌خورد، بسیار کمتر است و این نوع رفتار غذا خوردن در طولانی مدت می‌تواند موجب دریافت کمتر کالری و کاهش وزن شود.

انتهای پیام/

برچسب ها: کالری ، اشتها ، لاغری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار