معاون آموزشی وزیر بهداشت خبر داد

تغییر سهمیه مناطق محروم در دستیاری پزشکی/ اعلام ظرفیت پذیرش

معاون آموزشی وزارت بهداشت با اشاره به تغییر سهمیه مناطق محروم در پذیرش دستیاری پزشکی گفت: سه بند اصلی که مربوط به ماندگاری پزشکان متخصص در مناطق محروم است در این سهمیه تغییر کرد و داوطلبان باید با توجه به این سه بند سهمیه خود را با دقت انتخاب کنند.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران و به نقل از وب دا؛ دکتر سیدامیرمحسن ضیایی افزود: شرایط مشمولین استفاده از سهمیه مناطق محروم در آزمون دستیار تخصصی تغییر کرده است و بر اساس این تغییر داوطلبانی می توانند متقاضی پذیرش در سهمیه مناطق محروم باشند که متولد استان محل استقرار دانشگاه منطقه محروم انتخابی باشند.

وی افزود: این افراد باید حداقل دو مقطع کامل از سه مقطع ابتدایی، راهنمایی، دبیرستان را در همان استان گذرانده باشند و یا محل تولد یکی از والدین یا همسرشان، آن استان بوده و سه مقطع تحصیلی کامل را در همان استان گذرانده باشند.

دکتر ضیایی اضافه کرد: بر اساس تصمیمی که در دبیرخانه شورای آموزش پزشکی و تخصصی اتخاذ شد استخدام پیمانی، رسمی، آزمایشی و یا رسمی قطعی دانشگاه علوم پزشکی مورد نظر و سازمانهای وابسته به وزارت بهداشت مستقر در مناطق تحت پوشش همان دانشگاه منطقه محروم از جمله شرایط استفاده از این سهمیه است.

معاون آموزشی وزیر بهداشت خاطرنشان کرد: در واقع تعریف مدرک بومی به صورت روشن بیان شده است و افراد بر اساس این دسته بندی می‌توانند سهمیه مناطق محروم را انتخاب کنند.

وی تاکید کرد: امسال ظرفیت پذیرش دستیاری 2 هزار و 508 نفر است که 300 نفر از سال گذشته بیشتر است و بنا بر اعلام نیاز دانشگاه‌ها اعلام شده است.

براساس این گزارش بنابر اطلاعیه دبیرخانه شورای آموزش پزشکی و تخصصی شرایط استفاده از سهمیه مناطق محروم در چهل و یکمین دوره آزمون پذیرش دستیار تخصصی به منظور ماندگاری پزشکان متخصص در مناطق محروم اعلام شده است.

این مصوبه به استناد مصوبات نشست شورای آموزش پزشکی و تخصصی و تصویب شصت و یکمین کمیسیون دائمی معین و پیشنهادات روسای دانشگاههای علوم پزشکی مستقر در مناطق محروم به منظور ماندگاری پزشکان متخصص در مناطق محروم تصویب شده است.

داوطلبان دستیار تخصصی در صورتی می توانند متقاضی پذیرش در سهمیه مناطق محروم باشند که متولد استان محل استقرار دانشگاه منطقه محروم انتخابی بوده و حداقل دو مقطع کامل از سه مقطع ابتدایی، راهنمایی، دبیرستان را در همان استان گذرانده باشند و یا محل تولد یکی از والدین یا همسرشان، استان محل استقرار دانشگاه منطقه محروم انتخابی بوده و سه مقطع تحصیلی کامل را در همان استان گذرانده باشند.

استخدام پیمانی، رسمی، آزمایشی و یا رسمی قطعی دانشگاه علوم پزشکی مورد نظر و سازمانهای وابسته به وزارت بهداشت مستقر در مناطق تحت پوشش همان دانشگاه از دیگر شرایط استفاده داوطلبان آزمون دستیاری از سهمیه مناطق محروم است.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.