قائم مقام سازمان فضایی کشور خبر داد

ماهواره‌های فجر،تدبیر و شریف‌ست آماده قرار گيری در مدار زمين/ ناهید تا پایان سال به قابلیت پرتاب می‌رسد

حمید فاضلی گفت: ماهواره‌های شریف ست، فجر و تدبیر آماده پرتاب هستند و ماهواره ناهید نیز تا پایان امسال به قابلیت پرتاب می‌رسد.

به گزارش خبرنگار علمی باشگاه خبرنگاران ، حمید فاضلی قائم مقام سازمان فضایی کشور در حاشیه برگزاری کارگاه معرفی سامانه اطلاعاتی پایش فرایند تولید محصولات کشاورزی با رویکرد محصول برنج در جمع خبرنگاران با بیان اینکه امسال سال خوبی در حوزه پرتاب ماهواره داریم، گفت: ماهواره‌های شریف ست، فجر و تدبیر آماده پرتاب هستند و ماهواره ناهید نیز تا پایان امسال به قابلیت پرتاب می‌رسد.

وی افزود: پس از انجام هماهنگی‌ها و یکپارچه‌سازی‌ها هرکدام از ماهواره‌ها که از نظر پرتاب‌گر آماده‌تر باشند، پرتاب می‌شوند.

فاضلی در رابطه با اینکه در هفته فضایی پرتاب ماهواره خواهیم داشت یا خیر؟ گفت: امیدواریم بتوانیم این کار را انجام دهیم، ولی هنوز مشخص نیست.

وی با بیان اینکه ماهواره‌های ذکر شده توسط ماهواره برهایی که هم اکنون آماده هستند، وارد مدار می شوند، تاکید کرد: این ماهواره ها در ارتفاع 36 هزار پایی مدار زمین قرار می‌گیرند که یکی دیگر از مهمترین عملکرد آنها عکسبرداری و سنجش از دور است که در سامانه‌های اطلاعاتی و گسترش آنها نقش بسزایی ایفا می‌کنند.

قائم مقام سازمان فضایی کشور همچنین افزود: توسعه فناوری داده‌ها و تصویر برداری و کاربردی کردن تصاویر از دیگر برنامه‌های این ماهواره‌ها و با عمر مداری چند ماهه است.

 


انتهای پیام/
برچسب ها: ماهواره ، مدارزمین ، پرتاب ، فضا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار