سند اشتغال معتادان بهبوديافته نهايي شد

براي جلوگيري از دور تسلسل و بازگشت معتاد بهبوديافته به جامعه به دنبال آن هستيم تا موضوع اشتغال معتادان پاك شده و نجات يافته از بند اعتياد را به شكل يك سند در استان عملياتي كنيم.

محمدعلي عرفان منش مديركل امور اجتماعي و فرهنگي استانداري تهران در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران گفت:‌ نگاه اجتماعي به مبارزه با مواد مخدر سياستي است كه وزير كشور به عنوان دبير كل ستاد مبارزه با مواد مخدر دنبال مي كنند.

 وي با تاكيد بر اهميت اجتماعي شدن مبارزه با مواد مخدر گفت: اگر اين موضوع را بتوانيم به طور كامل اجرايي كنيم موضوع اعتبار و هزينه اعتبار در درجه بعدي اهميت قرار دارد .
مديركل امور اجتماعي و فرهنگي استانداري تهران با بيان اينكه حجم فعاليت دشمن براي آلوده ساختن جوانان ما به مواد مخدر به حدي است كه اعتبارات نمي تواند پاسخگو باشد، افزود: تا اين موضوع مردمي نشود و اين باور ايجاد نشود كه مواد مخدر بلاي خانمان سوز و بستر ساير آسيب ها است نمي توان كاري از پيش برد.

عرفان منش تاكيد كرد: مردم بايد بدانند مبارزه با مواد مخدر و مقابله با سوء مصرف اين مواد بايد به يك باور همگاني تبديل  شود. اگر عزم ملي و مديريت جهادي را در حوزه مواد مخدر نهادينه كنيم، در كنار اعتبار به عنوان يك عامل تسهيل كننده و شدت بخش در مبارزه با سوء مصرف مواد مخدر مي تواند تاثيرات زيادي به همراه داشته باشد.

به گفته عرفان منش براي اجتماعي كردن مبارزه با مواد مخدر بايد كار را به دست خود مردم بسپاريم و از تجربه هايي كه مردم در اين بخش دارند استفاده كنيم .
وي افزود: توجه به سازمان هاي مردم نهاد براي مبارزه با مواد مخدر و استفاده از حضور اين گروه از جامعه در جلسات تصميم سازي بسيار ارزشمند است.

مديركل امور اجتماعي و فرهنگي استانداري تهران بااشاره به اينكه مسئوليت چند كميته تخصصي را در اين بخش به عهده دارم گفت: در جلسات متعدد شاهديم كه حضور مردم در تصميم گيري ها بسيار اثرگذار است و تجربه آن را ثابت كرده است.

 عرفان منش با بيان اينكه براي مبارزه با مواد مخدر طرح هاي اثربخشي در دست انجام است، گفت:‌ يكي از اين طرح ها ايجاد مجمع خيرين آسيب ديدگان اعتياد است كه خوشبختانه اين طرح به تصويب شوراي هماهنگي مبارزه با مواد مخدر رسيده و در آينده نزديك عمليات اجرايي آن آغاز مي شود.همچنين تشكيل شوراي سلامت اجتماعي در شهرستان ها ،شهرها و محلات شهر تهران از طرح هاي ديگر در حوزه مبارزه با مواد مخدر است كه اقدامات عملي آن در برخي از شهرستان هاي استان اجرايي شده كه در منطقه 12 تهران به عنوان يكي از آلوده ترين مناطق درآينده اي نزديك اجرا مي شود.

عرفان منش با اشاره به تشكيل سند اشتغال معتادان رها يافته گفت: براي جلوگيري از دور تسلسل و بازگشت معتاد بهبوديافته به جامعه به دنبال آن هستيم تا موضوع اشتغال معتادان پاك شده و نجات يافته از بند اعتياد را به شكل يك سند در استان عملياتي كنيم.

وي افزود:  مقدمات اين سند در اداره كل كار، رفاه و امور اجتماعي انجام شده و با نهايي شدن اجراي آن مي توانيم گام مناسبي در حوزه اجتماعي كردن مقابله با اعتياد برداريم.

 مديركل امور اجتماعي و فرهنگي استانداري تهران خاطرنشان کرد: به كارگيري تمام ظرفيت ها در اجتماعي كردن مقابله با مواد مخدر يكي از سياست هاي حوزه پيشگيري است كه استفاده از ظرفيت فرهنگسراها، سراي محلات و مكان هايي كه شهرداري تهران در مناطق مختلف براي اين كار ايجاد كرده يكي از رويكردها است . در اين بخش شهرداري تهران و شوراي شهر همكاري مناسبي دارند البته اين همكاري ها كافي نيست و بايد براي جلوگيري از موازي كاري انسجام بيشتري در فعاليت ها به وجود آيد.

انتهای پیام/
برچسب ها: سند ، اشتغال ، نهایی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار