حجت‌الاسلام والمسلمین رهبر:

پیشگیری از وقوع جرم تنها وظیفه دستگاه قضا نیست/ ضرورت همکاری قوای سه‌گانه در پیشگیری از جرم

رئیس کمیسیون حقوقی مجلس هشتم گفت: مطابق فرمایشات مقام معظم رهبری پیشگیری از وقوع جرم، یک مسئله فراقوه‌ای است و تنها وظیفه دستگاه قضا نیست.

حجت‌الاسلام والمسلمین"محمد تقی رهبر" در گفتگو با خبرنگار حقوقی قضایی باشگاه خبرنگاران درباره لزوم اجام اقداماتی در جهت پیشگیری از وقوع جرم اظهار داشت: پیشگیری از جرایم،  اقدامی بسیار موثر در جهت بالا بردن کیفیت کار دستگاه قضا است.

 وی در ادامه افزود: انجام اقدامات پیشگیرانه در زمینه وقوع جرم، تنها با نقش آفرینی قوه قضاییه امکان‌پذیر نیست و دستگاه قضا در این موضوع تنها جزئی از یک مجموعه بزرگ‌تر است، بنابراین هیچ کدام از دستگاه‌ها نمی‌تواند در این راستا کوتاهی خود را توجیه کند.

 این حقوقدان تصریح کرد: حاکمیت و سیستم‌های نظارتی،‌ اطلاعاتی،‌ فرهنگی و اجرایی و قضایی به منظور پیشگیری از وقوع جرم باید دست در دست هم دهند. طبق فرمایشات مقام معظم رهبری پیشگیری از وقوع جرم یک مسئله فراقوه‌ای است و تنها وظیفه دستگاه قضا نیست.

حجت‌الاسلام رهبر افزود: خانواده، فرهنگ، دستگاه‌های ارتباطی و نیروهای انتظامی و ... مسئولند تا به گونه‌ای برنامه‌ریزی کنند که مردم پی اعمال خلاف قانون و مجرمانه نروند.
 
رئیس کمیسیون حقوقی مجلس هشتم در پایان خاطرنشان کرد: فرهنگ‌سازی و همکاری خانواده‌ها از ملزومات پیشگیری از وقوع جرم است و این در حالی است که در اسلام نیز اصل بر پیشگیری است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار