انتقاد از روند پرداخت مطالبات شهرداری تهران / اگر مطالبات پرداخت نشود درآمدهای پایدار شهری 10 درصد کاهش می‌یابد

رییس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران گفت: این طرح ها شامل «اخذ عوارض از دولت" به خاطر هزینه‌هایی است که حضور دستگاه‌ها و نهادهای دولتی به تهران وارد کرده اند.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران علیرضا دبیر با انتقاد از روند پرداخت مطالبات شهرداری تهران توسط دولت تحت عنوان عوارض سوخت و سایر کدهای درآمد، افزود: اگر چه امسال 30 درصد از منابع مالی شهرداری تهران در قالب درآمدهای پایدار تعریف شده اما در صورت عدم پرداخت ردیف‌های مالی مصوب دولت، این سهم با 10 درصد کاهش به 20 درصد تقلیل پیدا می‌کند.

وی با اعلام این که بر اساس قانون 5 ساله دوم شهرداری تهران، باید سالانه 5 درصد به سهم درآمدهای پایدار شهری اضافه شود، تأکید کرد: امسال را به عنوان اولین سال اجرای این برنامه در نظر گرفته‌‌ایم و امیدواریم تمامی کدهای عوارض و مطالبات شهرداری تهران در 6 محور پیش‌بینی شده، به صورت کامل محقق شود.

*سهم شهرداری تهران از فروش بنزین پرداخت نمی شود

دبیر با اشاره به این که باید 10 درصد از قیمت روز فروش بنزین بین تمام شهرداری‌های کلان‌شهرهای کشور توزیع شود اظهار کرد: در شرایط فعلی سهم شهرداری تهران به میزان مقرر پرداخت نمی‌شود، در صورتی که از این بخش برای سال جاری 260 میلیارد تومان پیش‌بینی شده و طبق قانون، استانداری‌ها مسئول رسیدگی و دریافت مطالبات شهرداری‌ها از دولت، هستند.

وی با بیان این که دولت برای اداره کشور سیاست اخذ مالیات از مردم را اتخاذ کرده، تصریح کرد: با توجه به این که بیش از 50 درصد مالیات‌های کشور در تهران پرداخت می‌شود، درصدی از این مطالبات باید به حساب مدیریت شهری تهران واریز شود.

رییس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران در پایان در خصوص افزایش عوارض از شهروندان به عنوان یکی از منابع درآمدی شهرداری تهران، خاطرنشان کرد: در این خصوص ملاحظاتی برای مدیریت شهری وجود دارد که بر اساس آن‌ها، رشد یک باره عوارض شهری امکان‌پذیر نیست.

انتهای پیام/
برچسب ها: انتقاد ، پرداخت ، مطالبات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار