توجه به مهارت آموزی در کنار اقتصاد دانش بنیان ضرورت امروز جامعه

رئیس کمیسیون مخترعان و نخبگان مجلس شورای اسلامی بر ضرورت مهارت آموزی در کنار اقتصاد دانش بنیان در کشور تأکید کرد.

 به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران افتخاری رئیس کمیسیون اختراعات و نخبگان مجلس شورای اسلامی در نخستین همایش کارآفرینی و استعداد‌های برتر مهارتی که در سالن همایش‌های بین‌المللی دانشگاه شهید بهشتی برگزار شده گفت: در کشورمان با تعداد بالای نیروی جوان و جویای کار مواجه هستیم که برای اشتغال آن‌ها نیاز به برنامه‌ریزی دقیق داریم.

وی افزود: توجه به بخش تعاون  و بخش تعاون و بخش خصوصی که در قانون اساسی در کنار دولت به آن‌ها اشاره شده یکی از راهکار‌های توسعه اشتغال در کشور است که متأسفانه طی سال‌ه ای طولانی مغفول مانده‌اند.

افتخاری در ادامه به برخی وظایف مسئولان در زمینه اشتغال به ویژه از طریق مهارت آموزشی اشاره کرد و تصریح کرد: ضروری است تا مسئولان در کنار اقتصاد دانش بنیان به مهارت آموزی نیز به عنوان راهکاری مهم در رونق سبک و کار توجه کرده و برنامه‌ریزی‌های لازم را داشته باشند. هم چنین قوانین در زمینه کسب و کار وجود دارد که باید به درستی اجرا و بر حسن نظارت آن‌ها نیز توجه ویژه شود. همچنین باید چرخه تجاری سازی علم را نیز دنبال کرده و در این مسیر حرکت کنیم.

 رئیس کمیسیون اختراعات و نخبگان مجلس شورای اسلامی با تأکید بر بازنگری در سیستم آموزشی کشور متناسب با نیازهای جامعه خاطرنشان کرد: سازمان آتش آموزش فنی وحرفه ای کشور با عزم جدی مسئولیت مهم مهارت آموزی افراد را بر عهده دارد که به منظور بهبود خدمات رسانی از سوی این سازمان سایر نهاد‌های کشور نیز باید همکاری ‌های لازم را با سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور داشته باشند. در این راستا هم چنین نیازمند تغییر در سیستم آموزشی کشور همسو با نیازهای جامعه هستیم.

انتهای پیام/

برچسب ها: فنی و ، حرفه ای ، کشور ، مهارت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار