خداحافظ پراید؟

به تازگی گزارش جديد سازمان بازرسي کيفيت در ارزيابي کيفي خودروها در حالي منتشر شد که پرايد از اين ارزيابي حذف شده و همین مساله شایعات پیرامون حذف پراید از چرخه تولید را پررنگ تر می‌کند.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران،سال‌هاست پراید به عنوان پرتیراژترین خودروی کشور در خیابان های شهر حرف اول را می زند. پراید که از سال 72 از کره وارد کشورمان شد مدت هاست خودروی پا به سن گذاشته ای محسوب می شود اما مسئولین سایپا هرازگاهی با دست بردن در طراحی آن، با تنفس مصنوعی به ادامه حیات آن کمک می کنند.

این خودرو که همواره در کیفیت و ایمنی آن حرف و حدیث هایی وجود داشته  هنوز هم به دلیل قیمت پایین‌تر نسبت به سایر خودروهای تولید داخل پرطرفدار است.

سال 91 فرمانده ناجا در سومین همایش ایمنی و ترافیک ضمن انتقاد از برخی مجوزها برای ادامه تولید خودروهای ناایمن اعلام کرد:  «اگرچه ممکن است خودرو پراید یک روز ایمن بوده باشد اما امروز پراید ایمن نیست و باید بگوییم ناایمن ترین خودروی کشور محسوب می‌شود.»

در آن روزها  به نظر می رسید روی صحبت احمدی مقدم با مسوولین سازمان ملی استاندارد باشد که این خودروی بی کیفیت را تایید می‌کنند تا تولید آن ادامه پیدا کند.

به این ترتیب در سال های اخیر به دلیل آمار بالای تصادفات، مسوولین بارها از کیفیت و ایمنی پراید ایراد گرفتند و اوج این ماجرا خردادماه سال 90 بود که رییس پلیس راهنمایی و رانندگی به شرکت سایپا اخطار داد ظرف یک ماه باید روی همه خودروهای پراید کیسه هوا نصب کنند.

اتفاقی که تا ماه ها بعد از آن عملی نشد و تولید پراید با همان روند قبل ادامه پیدا کرد هر چند که امروز چند مدل پراید تولیدی هستند که با توجه به رتبه و قیمت(!) کیسه هوا دارند.

از اواخر سال 92 تا امروز اما شایعه حذف پراید از چرخه تولید قوت گرفته است و به تازگی نیز  گزارش جديد سازمان بازرسي کيفيت در ارزيابي کيفي خودروها در حالي منتشر شده که پرايد از اين ارزيابي حذف شده و همین مساله شایعات پیرامون حذف پراید از چرخه تولید را پررنگ تر می کند.

ماجرا هم از این قرار است که در حالي که ماه گذشته شرکت بازرسي کيفيت و استاندارد ايران بدون ارزيابي کيفي پرايد در گزارش خود، علت اين امر را عدم همکاري سايپا با اين شرکت و عدم ارائه آمار توليد پرايد عنوان کرد، در جديدترين گزارش ارزيابي کيفي خودروها، باز هم ارزيابي در مورد پرايد انجام نشده و البته هيچ اشاره‌اي به دليل حذف اين محصول از جدول ارزيابي کيفي خودروها نشده است.

به اين ترتيب بايد ديد دليل عدم ارزيابي کيفي پرايد براي دومين ماه پياپي چيست و آيا توليد اين خودرو متوقف شده که در فروردين ماه آماري از توليد آن به شرکت بازرسي ارائه نشده و در ارديبهشت نيز ارزيابي در اين زمينه انجام نشده است یا ماجرای دیگری در جریان است؟
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار